I. EĞİTİM VE PSİKOLOJİ
27
B. EĞİTİMDE YENİ SORUMLULUKLAR
28
2. Eğitim Kademeleri ve İşlevleri
30
C. PSİKOLOJİ VE EĞİTİM
31
1. Eğitim Araştırmaları
31
a. Eğitim Psikolojisinin Bilgi Toplama Yöntemleri
32
b. Eğitimde Araştırma Yapmanın Güçlüğü
32
3. Eğitimin Temel Amaçları
33
II. GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
37
B. GELİŞİMİN TEMEL İLKELERİ
38
D. GELİŞİM ÇAĞLARI VE GÖREVLERİ
39
ea. 0-2 Yaş Bebeklik Dönemi
40
eb. 2-6 Yaş İlk Çocukluk Dönemi
41
fa. 6-12 Yaş Erinlik Dönemi
41
fb. 12-21 Yaş Ergenlik Dönemi
42
fba. İlk Ergenlik (12-16)
42
fbb. Son Ergenlik (17-21)
43
2. Bilişsel Gelişim (Zihinsel-Düşünsel)
43
b. Çağlara Göre Gelişim
44
c. Bireysel Ayrılıklar
45
d. Bireyin Gelişiminin Tanınması
45
e. Jean Piaget’in Gelişim Dönemleri
45
ea. Duyusal Motor Dönemi (0-2 yaş)
45
eb. İşlem Öncesi Dönem (2-7 yaş)
46
ec. Somut İşlemler Dönemi (7-12)
46
ed. Soyut İşlemler Dönemi (12 ve Sonrası)
46
f. Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
47
g. Bruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
49
h. Bruner’in Gelişim Kuramına İlişkin Karakteristik Özellikleri
49
a. Dilin Gelişim Süreci
50
a. Hippocrates’in Kişilik Sınıflaması
51
b. Kretschmer’in Kişilik Sınıflaması
51
c. Sheldon’un Kişilik Sınıflaması
52
e. Bireysel Ayrılıklar
55
f. Psikosomatik Rahatsızlıklar
57
b. Doğum Sonrası Dönem
57
a. Görme Duyusunun Gelişmesi
58
b. İşitme Duyusunun Gelişmesi
58
c. Dokunma Duyusunun Gelişmesi
58
d. Tat Duyumunun Gelişmesi
59
e. Koku Duyumunun Gelişmesi
59
f. Devin Duyumunun Gelişmesi
59
g. Duyumlar ve Algılama
59
h. Bireysel Ayrılıklar
59
e. Bireysel Ayrılıklar
61
9. Cinsel Gelişim (Psikoseksüel Gelişim)
62
d. Ortaöğretim Erinlik Çağı
62
e. Freud’un Psikoseksüel Gelişim Kuramı
63
ea. Oral Dönem (0-1 yaş)
63
eb. Anal Dönem (2-3 yaş)
63
ec. Fallik Dönem (4-6)
64
ed. Gizil Dönem (7-12 yaş)
64
ee. Genital Dönem (12 yaş sonrası)
64
e. Bireysel Ayrılıklar
66
f. Eğitimde Göz Önünde Tutulacak Yönler
66
g. Gelişimi Etkileyen Önemli Etmenler
66
h. Bireysel Ayrılıklar
67
III. ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
68
B. BİREYİN ÖĞRENME GEREKSİNİMİ
70
1. Davranışçı Kuramlar
70
a. Klasik Koşullanma Kuramı
70
aa. Pavlov’un Klasik Şartlanma Deneyi
71
ab. Klasik Koşullanmanın Temel Kavramları
71
b. Edimsel Koşullanma Kuramı
71
2. Bilişsel Öğrenme Kuramları
72
a. Sosyal Bilişsel Kuram
72
b. Amaçsal Davranışçılık
72
e. Sınama Yanılma Yolu ile Öğrenme
73
f. Kavrayış Yoluyla Öğrenme
73
a. Öğrenmenin Özellikleri
75
b. Öğrenmede Ana İşlevler
76
4. Öğrenmeyi Etkileyen Etkenler
79
b. Öğrenme Yöntemleriyle İlgili Etmenler
80
ba. Zamanın Ayarlaması
80
bb. Doğru Yöntem ve Tekniklerin Kullanılması
8 0
ca. Ananın Önderliğinde
86
cb. Baba Önder ve Denetime Hakim
86
3. Çocuğun Ailedeki Yeri
86
5. Ailenin Toplumdaki Yeri
87
10. Eğitimde Göz Önünde Tutulacak Yönler
88
14. Kitle İletişim Araçları
90
15. Yaşama ve İş Çevresi
90
II. BölümPLANLAMA VE SINIF YÖNETİMİ
1. Eğitim Programının Kapsamı
91
2. Programın Temel Öğeleri
92
3. İçeriğine Göre Programlar
95
4. Etkiliklerine Göre Programlar
96
a. Derslere Göre Düzenlenen Program
96
b. Etkinlik İlkesine Göre Düzenlenen Program
97
c. Problemlere Göre Düzenlenen Programlar
97
5. Aktif Öğretimde Program
98
6. İyi Bir Eğitim Programının Özellikleri
99
c. Merkeziyetçi Program
99
8. Program Yaklaşımları
100
a. Toplumsal Yaklaşım
100
9. Programlarının Dayandığı Temeller
101
10. Programın Etkinlik Alanları Ne Olmalıdır
102
B. PROGRAM GELİŞTİRME
103
1. Program Geliştirme Düzeyleri
103
2. Program Geliştirme Teknikleri
104
3. Program Geliştirme Süreci
104
a. Program Geliştirmenin Planlanması
104
b. Programın Hazırlanması
104
aa. Program Hazırlamada Geçirilen Tarihsel Aşamalar
104
4. Programın Uygulanması
105
5. Programın Değerlendirilmesi
105
6. Programın Düzeltilmesi
105
7. Türkiye’de Son Yıllarda Yapılan Program Geliştirme Çalışmaları
105
a. Tamamlanan Çalışmalar
106
II. EĞİTİM ÖĞRETİMDE PLANLAMA
107
1. Öğrenci Katılımının Yararları
108
2. Yıllık Planlara Yerel Konuların Alınması
109
3. Yarar Artırıcı Noktalar
109
e. Pekiştirme Çalışmaları
114
f. Ünitenin İşleyişine Devam Edilmesi
114
g. Genel Değerlendirme
114
b. Günlük Planın Hazırlık Aşaması
116
cc. İşleyişte Zaman Kullanımı
118
D. MEB’İN EĞİTİM-ÖĞRETİM ÇALIŞMALARININ PLÂNLI YÜRÜTÜLMESİNE İLİŞKİN YÖNERGESİ
120
2. Eğitim ve Sınıf Yönetiminde Gelişmeler
127
c. Demokratik Yönetim
129
B. SINIF ORTAMININ DÜZENLENMESİ
129
a. Sınıf İklimi (Atmosfer)
130
a. Öğrencinin Sınıftaki Yeri
132
aa. Klasik Yerleşim Düzeni
132
ab. Küme Oturma Düzeni
132
ac. Bireysel Oturma Düzeni
132
ad. U tipi Oturma Düzeni
133
5. Sınıf Yönetiminde Grup Çalışması
133
a. Eğitimde Küme Çalışmasının Yeri
133
b. Öğrencileri Gruplandırma
133
c. Grup Çalışması ve Öğretmen
134
ca. Öğretmen Grupla Bütünleşmelidir
134
cb. Grup ve Çalışmalar
134
cd. Grup Çalışmalarının Verimliliğe Etkisi
134
ce. Grup İçi İletişim
135
cf. Grup Liderinin Başarıya Etkisi
135
d. Gruplandırmanın Yararları
135
2. Ders İşlemede Öğretmenin Göz Önünde Tutması Gereken Önemli Noktalar
136
3. Ulaşılmak İstenen Davranışların Saptanması
137
5. Sınıf Yönetiminde Planlamanın Önemi
138
a. Planlamanın Yararları
139
b. Sınıf Yönetiminde Tartışma Yöntemi
139
1. Motivasyon Sağlama (Güdüleme)
140
2. Motivasyon Sağlayıcı Faktörler
140
a. Öğrencide Özgüven Yaratma
140
b. Öğretmene Düşen Sorumluluklar
141
d. Gereken Zamanı Vermek
142
e. Araç Gerece Yer Verme
142
4. Öğrenci Katılımını Sağlama
143
E. SINIF YÖNETİMİNDE ÖĞRETMEN
143
1. Demokratik Öğretmen Tutumu
144
3. Pasif Öğretmen Tutumu
144
a. Demokratik Denetim
144
a. Otokratik Ortamda Rehberlik
145
b. Demokratik Ortamda Rehberlik
146
a. Sınıf Yönetiminde Öğretmenin Yeri ve Önemi
146
b. Öğrenciye Karşı Tutum
146
d. Öğretmen Beklentileri
148
7. Sınıf Yönetiminde Öğretmenin Göstermesi Gereken Davranışlar
148
F. OLUMSUZ ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI
149
1. Normal Dışı Davranışlar
149
a. Normal Dışı Davranışların Boyutu
150
2. Normal Dışı Davranışların Nedenleri
150
3. Normal Dışı Davranışlara Yaklaşım
150
a. Öğretmen Tepkileri
152
1. Aile İle İlişkilerin Önemi
153
3. Veli Toplantılarında Verimliliği Sağlamak
154
H. SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ
155
1. Eski ve Yeni Disiplin Anlayışı
157
2. Disiplinsiz Davranışların Kökenleri
157
3. Öğretmen Nedenli Disiplinsizlikler
158
4. Alınması Gereken Disiplin Sağlayıcı Önlemler
158
J. OKUL ve SINIFLARIN KONUMLARI
159
II. ÖĞRETİM STRATEJİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
161
A. ÖĞRETİM STRATEJİLERİ (YAKLAŞIMLARI)
161
1. Sunuş Yoluyla Öğretim
161
2. Buluş Yoluyla Öğretim (Keşfetme)
162
3. Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi
162
4. Tam Öğretim Yaklaşımı (Strateji)
163
a. Öğrencinin Giriş Davranışları
163
b. Öğretim Hizmetinin Niteliği
163
B. ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
164
b. Yöntem Seçimini Etkileyici Etmenler
165
3. Soru Yanıt Yöntemi
168
4. Problem Çözme Yöntemi
169
a. Problem Çözmede İzlenecek Yol
169
b. Çözümleme (Analiz)
170
d. Tümevarım (Endüksiyon)
170
e. Tümdengelim (Dedüksiyon)
170
5. Bireysel Çalışma Yöntemi
170
a. Bireysel Çalışmada Uyulması Gereken Noktalar
171
c. Başarıyı Artırma Yolları
171
6. Grupla Çalışma Yöntemi
172
a. Grupla Çalışmanın Yararları
172
a. Tartışmanın Yöneticisi (Lider)
173
c. Tartışmanın Yararları
174
f. Tartışmanın Değerlendirilmesi
175
fa. Münazara (Aytışma)
175
8. Laboratuar Yöntemi
175
c. Gösteri (Demonstrasyon)
176
9. Örnek Olay İncelemesi Yöntemi
176
10. Gösterip Yaptırma Yöntemi
177
13. Ekiple Öğretim Yöntemi
178
C. ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
178
4. Benzetim (Sümulasyon)
180
III. ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
182
2. Türkçe Öğretiminde Önemli Noktalar
184
a. Bol Konuşma Olanakları Yaratmalıyız
184
b. Dinleme Alışkanlığı Kazandırmalıyız
185
d. Okuma- Yazma Materyali
187
e. Kitaplarda Şu Özelliklere Özen Gösterilmelidir
188
ı. Öğrencinin Sözcük Dağarcığını Geliştirme
191
C. HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
192
3. Hayat Bilgisi Araçları
193
5. Hayat Bilgisi Ünitesi İşlenirken İzlenecek Yol
194
D. MATEMATİK ÖĞRETİMİ
195
1. Matematik Öğretiminin Genel Amaçları
196
2. İlköğretimde Matematik Dersinin Genel Hedefleri
197
3. Ortaöğretimde Matematik Öğretiminin Genel Hedefleri
198
4. Sayıların Kavratılması
199
5. Matematik Öğretiminde İlkeler
200
6. Çocuk ve Matematik
201
8. Matematik Öğretiminde Problem Çözme Süreci
201
9. Matematik Öğretiminde 4 İşlem ve Teknikleri
202
3. Bizim Okullarımızda Geometri
205
4. Geometri Öğretiminde Belli Başlı İlkeler
205
5. Geometri Dersinin İşlenme Yolları
206
F. FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
206
2. Fen Bilgisinin Amacı
208
3. Fen Bilgisinin Kapsamı
208
4. Fen Bilgisinde Deney ve Deney Yapma
208
G. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
210
1. Sosyal Bilgiler ve Çocuk Psikolojisi
210
2. Kazanılacak Alışkanlıklar
210
3. Üniteleri İşlerken İzlenecek Yol
210
IV. BİLGİSAYARIN EĞİTİM-ÖĞRETİMDE KULLANIMI
212
A. EĞİTİM VE BİLGİSAYAR
212
1. Bilgisayarı Tanıyalım
213
a. Merkezi İşlem Birimi (CPU): (Control Processing Unit)
213
i. Tarayıcı (Scanner)
214
2. Eğitimde Bilgisayarın Önemi
214
a. Eğitim Öğretim Yönünden
215
c. Rehberlik ve Değerlendirme Yönünden
215
d. Araç-Gereç ve Teknoloji Kullanımı Yönünden
215
e. Yönetim ve Organizasyon Yönünden
216
f. Öğretmen ve Öğrenci Yönünden
216
3. Bilgisayar Destekli Öğretimde Altyapının Hazırlanması
217
a. Öğretmenin Hazırlanması
218
b. Öğrencinin Hazırlanması
219
c. Yönetimin Hazırlanması
219
d. Diğer Personelin Hazırlanması
220
4. Yazılım Seçmedeki Sorunlar
220
b. Ders Yazılımları Seçimi
222
ba. Kullanım Rahatlığı Yönünden
222
bb. İçerik ve Amaca Uygunluk Yönünden
222
bc. Çekicilik ve Destekleyici Unsurların Varlığı
223
bd. Uygulanabilirlik Yönünden
224
be. İşlevsellik Yönünden
224
6. Bilgisayar Destekli Eğitimin Olumsuz Yönleri ve Giderilmesi
225
V. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA EĞİTİM
227
A. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF VE ÖĞRETMEN
227
B. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARIN OLUŞUMU
228
C. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA DERS DAĞILIMI VE İŞLEYİŞ
228
D. ÖĞRETMENSİZ SINIFTA KENDİ KENDİNE ÇALIŞMANIN YARARLARI
229
1. Yardımcı Öğrenci Seçimi
231
2. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretmen
231
VI. ZEKÂ ÖZÜRLÜLERİN EĞİTİMİ
236
1. Geçici Geri Zekâlılığın Nedenleri
236
2. Geri Zekâlıların Eğitimden Yararlanabilme Durumları
236
B. GERİ ZEKÂLILARIN EĞİTİMİ
236
2. Öğretilebilir Geri Zekâlılar (50-74)
237
a. Özel Sınıfta Eğitim
237
b. Kaynaştırma Eğitimi
237
3. Eğitilebilir Geri Zekâlılar (50-20)
237
4. İleri Derecede Geri Zekâlılar (0-19) (idiot)
238
C. GERİ ZEKÂLILIĞIN NEDENLERİ
238
1. Doğum Öncesi Nedenler
238
2. Doğumla İlgili Nedenler
238
3. Doğum Sonrası Nedenler
238
D. GERİ ZEKÂLILIKTAN KORUNMA
239
1. Birinci Derecede Korunma
239
2. İkinci Derecede Korunma
239
3. Üçüncü Derecede Korunma
239
IV. BölümREHBERLİK VE DEĞERLENDİRME
I. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
241
B. REHBERLİĞİN KAPSAMI
243
C. REHBERLİĞİN DAYANDIĞI TEMELLER
245
a. Bireysel Farklılıklar
245
b. Cinsel Farklılıklar
246
D. REHBERLİK ÇEŞİTLERİ
247
1. Hizmet Verilen Birey Sayısına Göre Rehberlik
247
2. Hizmet Verilen Kuruma Göre Rehberlik
247
3. Hizmetin işlevine Göre Rehberlik
248
a. Uyum Sağlayıcı Rehberlik
248
b. Yönlendirici rehberlik
248
c. Ayarlayıcı Rehberlik
248
4. Hizmetin Yoğunlaştığı Problemlere Göre Rehberlik
248
c. Bireysel Rehberlik
250
5. Öğretim Kademelerine Göre Rehberlik
250
E. REHBERLİK HİZMET BİRİMLERİ
251
1. Öğrenciyi Tanıma Birimi
251
2. Aile ve Çevreyle İlişkiler Birimi
251
4. Araştırma ve Değerlendirme Birimi
252
5. Okula Alıştırma Birimi
252
6. Bilgi Toplama ve Yayma Birimi
252
7. Yerleştirme Birimi
252
8. Psikolojik Danışma Birimi
252
F. REHBERLİKTE BİREYİ TANIMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
253
f. Derecelendirme Ölçeği
255
ı. Problem Tarama Listesi
255
i. Drama ve Oyun Teknikleri
256
m. Cümle Tamamlama Testleri
257
2. Öğrenci Gelişim Dosyası (Toplu Dosya)
257
3. Okullarda Karşılaşılan Yoğun Problemler
257
4. Rehberlik Örgütü Görev ve Sorumlulukları
257
a. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri İl Danışma Komisyonu
258
b. Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri
258
ba. Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu
258
c. Okul Müdürünün Görev ve Sorumlulukları
259
d. Koordinatör Psikolojik Danışmanın Görevleri
259
e. Psikolojik Danışmanın Görevleri
260
f. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevleri
261
d. Geçmişi ile İlgili Bilgi Toplamak
263
f. Kişilik ve Kişilik Testleri
264
4. Rehberlik Programı
265
a. Program Hazırlanırken Özen Gösterilmesi Gereken Noktalar
266
II. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
267
4. Ölçek ve Ölçek Türleri
268
b. Sıralama Ölçekleri
268
c. Adlandırma veya Sınıflama Ölçekleri
268
d. Eşit Aralıklı Ölçekler
268
e. Eşit Oranlı Ölçekler
268
5. Ölçme Araç ve Teknikleri
269
6. Yürürlükte Olan Not Sistemimiz
269
2. Değerlendirmenin Yararları
270
3. Değerlendirmenin Temel İlkeleri
270
a. Kompozisyon Tipi Testler (Essay Tipi)
272
b. Objektif Kısa Yanıtlı Testler
273
c. Kısa Yanıtlı Test Çeşitleri
273
ca. Çoktan Seçmeli Testler
273
cb. Doğru-Yanlış Testleri
274
cc. Basit ve Kısa Hatırlamalı Testler (Tamamlamalı)
275
cd. Eşleştirmeli Testler
276
d. Başarı Testlerinin Hazırlanması
277
e. İyi Bir Testin Özellikleri
279
f. Ölçme Verilerinin Değerlendirilmesinde İzlenecek Yol
279
fa. Puanların Sıralanması
279
fb. Puanların Yüzdelik Sırasının Bulunması
280
fc. Puanların Çetelemesi ve Frekans Dağılımı
282
fd. Frekans Dağılımının Grafikle Gösterilmesi
284
fe. Ham Puanların Standart Puanlara Çevrilmesi
285
ff. Test Puanlarının Nota Çevrilmesi
287
fg. Kopmalara Göre Not Verilmesi
287
fh. En Yüksek Puana Göre Notlandırma
287
fi. Yüzdelik Puanlara Göre Notlandırma
288
a. Yayılma Genişliği (range-ranj)
288
b. Yayılım Genişliğine Göre Notlandırma
288
4. Ortalama Kaymanın Bulunması
289
a. Puanların Nota Çevrilmesi
290
5. Ortalama Kaymaya Göre Not Verme
292
V. BölümÖĞRETMEN VE YENİ TEKNOLOJİLERİNKULLANIMI
A. ÖĞRETMENİN YENİ ROLÜ
295
B. GÜNÜMÜZÜN ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ
296
1. Bireysel Yetkinliği
297
2. Öğrenciye Yaklaşımı
298
C. GÜNÜMÜZDEKİ ÖĞRENCİ PROFİLİ
300
1. Öğrenciyi Tanıma Yöntemleri
301
2. Sosyometrik Teknikler
301
E. ÖĞRETMENİNİN ÇEVREYE KARŞI SORUMLULUKLARI
301
F. TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM
302
II. ÖĞRETİMDE ARAÇ-GEREÇ VE TEKNOLOJİ KULLANIMI
303
1. Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
304
B. DERS ARAÇ-GEREÇLERİNİN ÖNEMİ
305
C. DERS ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ
306
a. Tahtaları Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
307
g. Kapalı Devre Televizyon
313
ı. Teyp, Ses Bantları ve CD
313
3. Basılı Eğitim Araç Gereçleri
314
F. ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
315
1. Öğretim Materyali Değerlendirme Formu
315
G. EĞİTİM TEKNOLOJİSİ
316
a. Eğitim Teknolojisi
316
b. Öğretim Teknolojisi
317
d. Teknoloji Eğitiminin Önemi
317
III. EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
318
B. EĞİTİMDE İLETİŞİM VE ÖĞRETMEN
326
C. İLETİŞİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ
327
1. Yazışmada Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
328
aa. Resmi Yazışmalarda Başlık
330
ab. Yazının Gizliliği
330
ac. Resmi Yazı Çeşitleri
331
aca. Kurumun İşleyişi ile İlgili Gerekli Yazılar
331
aea. Gelen Giden Evrak Defteri
332
aeb. Evrakların Karşı Tarafa Ulaştırılması
333
VI. BölümEĞİTİMDE ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT
I. TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ
335
A. Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslar
335
B. Atatürk’ün Eğitimle İlgili Görüşleri
336
C. Anayasamızda Eğitim
336
D. Milli Eğitim Temel Yasası Ve Eğitim
338
E. Milli Eğitim Bakanlığının Tarihi Gelişimine Genel Bakış
338
F. Milli Eğitim Bakanlığı Örgüt Yapısı
340
a. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
340
b. Ana Hizmet Birimleri
340
c. Danışma ve Denetim Birimleri
341
2. Taşra Örgüt Yapısı
342
G. Milli Eğitim Bakanlığının Görevleri
342
1. Öğretimi Birleştirme
343
2. Eğitimde Örgütlenme
344
3. Eğitimin Niteliğinde Değişme
344
1. Okul Öncesi Eğitim
345
b. Meslekî ve Teknik Ortaöğretim
346
a. Üstün veya Özel Yeteneklilerin Eğitimi
347
İ. Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAM)
348
A. 1739 SAYILI MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU
351
A. İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
365
B. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
411
C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
432