Fındık, hem Karadeniz bölgesi için önemli bir gelir kaynağı hem de ulusal ölçekte önemli bir ihraç ürünüdür. Özellikle, başta Avrupa'nın ve sonra diğer dünya ülkelerinin güçlü çikolata üreticileri için neredeyse vazgeçilmezdir. Türkiye'nin dünyanın en büyük fındık üreticisi konumunda olması sebebiyle, üretimi, ihracatı ve pazarlamasının büyük bir titizlikle değerlendirilmesi ve bir devlet politikası haline getirilmesi de son derece önemlidir. Ancak bu denli kıymetli bir ürün, zirai çalışmalar dışında yeterince ele alınmamaktadır. Oysa bu denli önemli bir zirai kaynağın özellikle işletmecilik açısından da akademik olarak değerlendirilmesine yönelik çalışmalar, fındık üretim devi olan Türkiye için büyük bir avantaj sağlayacak.
Ortak bir çalışmayla çok ciddi bir araştırma süreci sonrası ortaya çıkartılan kitabın başta bu alanda çalışma yapan bilim insanları olmak üzere tüm okurlara faydalı olması beklenmekte.
(Önsözden)