Bu kitap literatürde henüz çok fazla işlenmemiş bir konu olan pazarlama kanunlarını, alışkın olduğumuz bir üslûpla derleyip toparlayarak bir ön bilgi vermek niyetiyle yazılmıştır. Byron Sharp, pazarlama kanunlarını anlattığı kitabında, istatistiki verilere dayanarak yazdığı kanunları karışık bir sıralamayla okuyucunun beğenisine sunmuştur. Bu kitapta kanunlar, belli bir sırayla ve Türkiye'den de örneklerle bezenerek bir fikir vermeyi amaçlamaktadır.
Kitap, birbirinden taban tabana zıt iki farklı pazarlama görüşünü aynı yapıt içinde birbirini takip eden bir sıralamayla okuyucuya sunmaktadır. Pazarlama kanunlarını yeniden yazdıklarını söyleyen akademisyenlerin oluşturduğu her kanunu belli bir düzen ve sıra içinde okuyuculara sunma hedefiyle yola çıkan bu kitabın, özellikle pazarlama kanunlarına ilişkin kaynak kısıtına rağmen araştırmacılar için bir farkındalık yaratacağı düşünülmektedir. Konu hakkında ülkemizde yapılacak çalışmalara bir ön ayak olma özelliği taşıyacağı düşünülen bu çalışma, Türkiyeli akademisyenleri müşterilerin markaya duydukları tam sadakatin sorgulanması, müşteri tabanlarının benzerliği, pazardaki riskler, rakiplerden ayrışma gibi konularda yeni araştırmalar yapmaya teşvik edeceği öngörülmektedir.
(Önsözden)