İdare Hukuku Kavrama Kitabı, hukuk eğitimi açısından yenilikçi bir yaklaşımla, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Almıla TANRIVERDİ yürütücülüğünde, Gaziantep Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından desteklenen "Hukukta Etkili Öğrenme Yöntemlerinin İdare Hukuku Dersi Özelinde Değerlendirilerek İdare Hukuku Kavrama Kitapçığının Hazırlanması" başlıklı Öğrenci Destekli Araştırma Projesi (ÖKAP) kapsamında, Gaziantep Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencileri tarafından hazırlanmıştır. Kitabın temel amacı, idare hukuku dersinin kavranmasını kolaylaştırmak ve etkili öğrenme yöntemleriyle öğrencilerin başarı seviyesini artırmaktır.
Kitap, idare hukuku dersinin öğrenilmesinde karşılaşılan zorlukları bizzat öğrencilerin deneyimlerinden yola çıkarak ele almakta ve tamamen öğrencilerin gözünden bir öğretim aracına dönüştürmektedir, idare hukuku dersini öğrenciden öğrenciye bir dille aktararak öğrenmeyi kolaylaştırmayı hedeflemektedir. 2023-2024 akademik yılında, Gaziantep Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde yapılan anketlerle, öğrencilerin bu dersi öğrenirken zorlandıkları noktalar ve bu zorlukları aşmalarına yardımcı olabilecek öğrenme yöntemleri tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, ders konularının daha kolay anlaşılabileceğine dair çözümler geliştirilmiş ve bu çözümler, kitabın yapılandırılmasında^ ana unsurlardan biri olmuştur.
Kitap; görsel anlatımlar, şekiller, tablolar ve Danıştay içtihatları gibi araçlarla, soyut hukuki kavramları somutlaştırarak öğrencilerin anlayışını derinleştirmeyi hedeflemektedir. Kitapta yapay zekâdan da faydalanılarak, öğrencilerin pratik yapmalarını sağlayacak örnek olaylar oluşturularak, aynı zamanda idare hukukunun farklı yönlerini deneyimleme olanağı sağlanmaktadır. Kitapta ayrıca, yazar öğrencilerin bizzat hazırladığı pratik sorular ve önceki yılların sınav soruları da bulunmaktadır.
Kitabın temel amacı, öğrencilerin idare hukuku ders konularını daha iyi kavramasını sağlamaktır. Bu bağlamda, kitapta dersin temel içeriklerine sadık kalınırken, öğrencilerin zorlandığı noktaları göz önünde bulundurarak öğrenmeyi kolaylaştıracak yöntemler geliştirilmiştir. Öğrencilerin kavramakta zorlandıkları konular, yüzeysel bir aktarım yerine detaylı ama gereksiz ayrıntılardan kaçınılan bir anlayışla ele alınmıştır.