Bu kitapla ulaşmak istediğimiz amaç; öğretmenlerin tüm öğrencilere ulaşmalarında, öğretim hizmetinin niteliğini belirleyen davranışları sergilemedeki başarıları ve izledikleri yolların yapılandırmacı anlayışla nasıl yoğrulması gerektiğini irdelemektir. Buna göre sınıf yönetimi işi; gelişmiş bir becerinin, iyi planlanmış bir zamanın ve pratiğin ürünüdür. Bir öğretmen, öğrenci öğrenmelerini nasıl yönlendireceğini ve bununla birlikte sergileyeceği öğretim hizmeti değişkenlerini nasıl işlevselleştireceğini iyi bilmelidir. Kitabın, bireysel öğrenmeler çevresinde geliştirilen etkinliklerin yönetsel olarak yapılandırılmasında eğitimcilere yardımcı olacağı umudu, yazarlar için en büyük mutluluk kaynağıdır.