İletişim araçları, gündelik yaşammımızda her an ve her yerde karşımıza çıkıyor. Ne denli iç içe yaşadığımızı, ancak yoklukları söz konusu olduğunda hissedebiliriz. Teknolojinin inanılmaz bir j–hızla değişmesi ve gelişmesiyle bu araçlar çeşitleniyor ve yaygınlık kazanıyor. Açıkhava reklamcılığı da yüzyıllardır kullanılan bir iletişim aracı. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte, açık hava reklamları da incelemeye değer biçimde geliştiler ve değiştiler. Duvarlara yazılan yazılardan, sararmış siyah beyaz kağıtlardan, plazma ekranlara, interaktif dijital bilboardlara dönüştüler. Bu dönüşümle birlikte, duyuruların, bilgi akılşlarının sunuş biçimleri ve içerikleri de farklılaştı. Açıkhava reklamcılığı, iletişim, tasarım, sanat, psikoloji, sosyoloji, edebiyat ve teknolojiyi kapsayan bir uğraş alanı oldu.
Evimize, işimize giderken yollarda rastladığımız, ilgimizi çeken, düşündüren, gülümseten Açıkhava reklamları yaşamımızın ayrılmaz renkleri oldu. Çoğu zaman verdikleri mesajlar ve bilgilerle hayatımızı kolaylaştırdılar. Bundan sonrada giderek artan bir oranda hayatımızın içinde olacaklar.