Bugüne kadar ülkemizde Halkla İlişkiler denilince akla çoğu kez kamu kuruluşları gelmiştir ve bu konuda çok şeyler yazılmış ve söylenmiştir. Oysa işletmelerde Halkla İlişkiler konusu çok az işlenmiş ve bu aşamada çok az şey yazılmıştır. Bu nedenle bu kitabın amacı genelde tüm kuruluşlar için geçerli olan ilke ve kuralları belirtmek, fakat özellikle işletmecilik alanında Halkla İlişkilerin önemini vurgulamak ve yepyeni bir meslek dalı olarak Halkla İlişkiler Uzmanlığını ve gereklerini tanıtmaktır. Halkla İlişkiler'in genel hedefi tanımak ve tanıtmak olmasına karşın Halkla İlişkiler'in henüz kendisini topluma yeterince tanıttığı söylenemez. Bu bakımdan bu kitap, Halkla İlişkiler konusunu, halka, işletmecilere, yöneticilere ve üniversite öğrencilerine tanıtmak amacını güder.