Türkiye’de Hizmet Alımı İhaleleri Kavram ve Yapı Üzerine Değerlendirme Eren Toprak  - Kitap

Türkiye’de Hizmet Alımı İhaleleri

Kavram ve Yapı Üzerine Değerlendirme

1. Baskı, 
Mart 2012
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
167
Barkod:
9789750218811
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
330,00
İndirimli (%77):
75,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Son yıllarda Türkiye'de idarenin hukuki yapısı ve işlevleri konusunda en çok tartışılan konulardan bir tanesi, devletin sorumluluğunda olan bazı hizmetlerin özel şirketler eliyle gördürülmeye başlanmasıdır. 1980'li yılların sonunda başlayan uygulama, bugün yürütüm alanı genişleyerek sürdürülmektedir. Hukuki terim olarak hizmet alımı ihaleleri olarak adlandırılan bu kavram, kamu hukuku ve yönetiminin yanı sıra, "taşeron işçiler" başlığı altında iktisadi ve siyasal alanda da tartışılmaktadır.
Bu kitap, Türkiye'de hizmet alımı ihalelerinin hukuki, iktisadi ve siyasal boyutlarının neler olduğu sorusunun yanıtını arayarak kavramı yapısal anlamda tartışmaya açıyor. Bu anlamda da konuya bilimsel ve entelektüel ilgi duyanların yanı sıra karar alıcılar ile uygulayıcılar için de önemli bilgiler içeriyor.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Hizmet Alımı İhalelerinin Ortaya Çıkışı: Kamu Hizmeti Kavramında Değişim
.
Hizmet Alımı İhalelerinin Yapısı
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
Giriş 
13
BİRİNCİ BÖLÜMHİZMET ALIMI İHALELERİNİN ORTAYA ÇIKIŞI:Kamu Hizmeti Kavramında Değişim
A) MODERN DEVLETTE KAMU HİZMETİ DÜŞÜNCESİ 
21
1) Kamu Hizmetinin Tanımlanması 
25
2) Kamu Hizmetinin Yürütümü 
33
a) Kamu Tüzel Kişileri Tarafından Görülen Hizmetler 
33
b) Özel Hukuk Kişileri Tarafından Görülen Kamu Hizmetleri 
36
ba) Kamu Hukuku Sözleşmeleriyle Görülen İşler; Kamu Hizmeti İmtiyazı ve Yap İşlet Devret Usulü 
36
bb) Özel Hukuk Sözleşmeleriyle Görülen İşler: Kamu İhale Sözleşmeleri 
40
B) KAMU HİZMETİ KAVRAMINDA DEĞİŞİMİN GEREKÇELERİ 
42
1) Değişime Uğrayan Nesne: Keynesyen Refah Devleti 
45
2) Keynesyen Refah Devletinin Krizi 
49
3) Neoliberal Devlet 
52
C) KAMU HİZMETİNDE DEĞİŞİM UNSURLARI 
57
1) Kamu Hizmetinin Piyasaya Açılması 
58
2) Kamu Yönetiminde Reform: İşletmecilik ve Yönetişim 
60
3) Kamusal Yönetim Usullerinin Yerini Özel Yönetim Usullerinin Alması 
64
Ç) KAMU HİZMETİ KAVRAMINDA DEĞİŞİMİN SONUÇLARI 
67
1) İktisadi Sonuçlar 
67
2) Sosyal Sonuçlar 
69
3) Siyasal Sonuçlar 
70
İKİNCİ BÖLÜMHİZMET ALIMI İHALELERİNİN YAPISI
A) HUKUKSAL KAVRAM OLARAK HİZMET ALIMI İHALELERİ 
73
1) İhale Kavramı 
73
2) Hizmet Alımı İhalelerinin Uluslararası Boyutu 
77
a) Avrupa Birliği Mevzuatı 
79
aa) Tarihsel Gelişim 
80
bb) Günümüzdeki Durum 
83
i) Konu 
83
ii) Özneler 
84
iii) Usuller 
84
b) Diğer Uluslararası Örgütlerin Mevzuatı 
85
3) Türkiye’de Hizmet Alımı İhalelerinin Tarihsel Kökeni 
89
a) 2000’li Yıllara Kadar Yapılan Mevzuat ve Uygulamalar 
90
b) 2000’li Yıllarda Yapılan Mevzuat ve Uygulamalar 
92
aa) 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu 
92
bb) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu 
93
cc) Yerel Yönetimler Mevzuatı 
97
4) Yürürlükteki Kamu İhale Mevzuatına Göre Hizmet Alımı İhaleleri 
100
a) Hizmet Alımı İhaleleri Mevzuatının Genel Çerçevesi: 4734 sayılı Kanun ve İlgili Mevzuat 
100
b) Kamu İhale Kurulu Kararlarında Hizmet Alımı İhalelerinin Konusu 
102
aa) İhaleye Konu Edilemeyecek Hizmetler 
103
bb) İhaleye Konu Edilebilecek Hizmetler 
104
cc) Kararda Geçmeyen Ancak Esasta veya Gerekçede Karşı Oy Yazılan Hizmetler 
106
B) KAMU HİZMETİ KAVRAMI ÇERÇEVESİNDEN HİZMET ALIM İHALELERİNİN SINIFLANDIRILMASI 
109
1) Kamusal Ayrıcalıklarla Yapılan Hizmetler 
112
a) Sadece Devlet Tüzel Kişiliği Tarafından Yapılan Hizmetler 
113
b) Devlet Tüzel Kişiliği veya Özel Hukuk Kişileri Tarafından Görülebilen Hizmetler 
114
aa) İdari İşleyişle İlgili Hizmetler 
115
bb) Kamu Hizmetinin Kullanıcısına Yönelik Hizmetler 
119
2) Kamusal Ayrıcalıklara Dayanmayan Hizmetler 
127
C) TÜRKİYE’DE HİZMET ALIMI İHALELERİNİN İSTATİSTİKSEL GÖRÜNÜMÜ 
129
1) Çalışma Alanı ve Veriler 
129
2) Verilerin Değerlendirmesi ve Sonuçları 
130
a) Genel Görünüm 
130
b) İdari İşleyişe Yönelik Hizmetlerin Görümü 
134
c) Kamu Hizmetinin Kullanıcısına Yönelik Hizmetlerin Görünümü 
136
ç) Hizmet Alımı İhalesi Yapan İdarelerin Görünümü 
139
Ç) HİZMET ALIMI İHALESİNE KONU OLABİLECEK KAMU HİZMETLERİ 
147
1) Kamusal Ayrıcalıklarla Yapılan İşlerin Korunması 
150
2) Eşitliğin Korunması 
152
3) Kamu Hizmetinin Sosyal Faydasının Azalmaması 
153
Sonuç 
155
Kaynakça 
161
Kavramlar Dizini 
16 9