İlkokuma Yazma Öğretimi’nde, ilkokuma–yazma öğretimi için gerekli; eğitimin temel kavramları, ilkokuma–yazma çocuğunun gelişim özellikleri, ilkokuma–yazma öğretiminde kullanılacak yeni yaklaşımlar, tam öğrenme, çoklu zekâ kuramı, yapılandırmacı öğrenme kuramı, drama, oyun–strateji, yöntem ve teknikleri sunulmuştur.
Ayrıca kitapta, ses temelli cümle yöntemi ile ilkokuma–yazma öğretiminin teknikleri, planları ve uygulama örneklerine de yer verilmiştir. İlkokuma–yazma öğretiminde kullanılacak drama, oyun, bilmece ve tekerleme örneklerinden oluşan bir bölüm ise kitabın sonuna eklenmiştir.
Kitaptan yararlanan herkesin, okumayı, yazmayı bir yaşam biçimine dönüştürebilen bireylerin yetişmesine çok boyutlu katkı sağlayacağına inanıyoruz.