Reklamların satıcı ve hizmet sağlayıcılar ile tüketici arasında bir köprü görevi vardır. Reklam, talebi yaratmak ve arttırmak, satıcılar ile alıcılar arasında ilişki kurmak amacını taşır. Reklamda bir mal veya hizmetin tüketicilere tanıtımı söz konusudur. Çetin bir şekilde süren rekabet ortamında reklam verenler aldatıcı veya yanlış bilgi içeren reklamlar ile tüketicileri buluşturabilir. Tüketiciler ise kalitesine güvendikleri bu mala erişmeye çalışır. Tüketicilerin aldatıcı reklamlar karşısında da korunması gerekliliği hususu önem arz etmiştir. Bu çalışma¬ da reklamların haksız rekabet boyutu karşısında tüketicilerin korunması gerekliliğinden söz edilmiş. Mevzuat kapsamında konuya ilişkin yer alan düzenlemeler de ele alınarak Yargıtay'ın ve Danıştay'ın vermiş olduğu kararların ışığı altında konu irdelenmiş.
(Girişten)