Bu kitap dilin gizemli ve büyülü yapısına açıklık getirmese de onu anlamaya çalışma, onun dünyasına girme ve her düzeyde onu yaygınlaştırma, çalışmaya değer kılma, üzerinde düşünmeye çağırma açısından kimi ipuçları içermektedir. Özellikle eğitim-öğretimde dil becerilerinin yeterince geliştirilemediği yakınmalarına dilbilim bakış açısından yaklaşmaya davet etmektedir. Dilbilimin ışığında dile bakmayı önermektedir. Böylelikle belki dil ile ilgili yakınmaların kaynaklarına inilebilir, yapılacaklar saptanabilir ve saptananlar da hızla uygulama alanlarında yerini alabilir. Bugün dil becerilerinin en önemli sorunlarından biri metinle ilgili olan boyutudur.
Okuma alışkanlığı kazandırma iyi düzenlenmiş metinlerle gerçekleşebilir. İyi düzenlenmiş metinler metin oluşturmak için örneklik edebilir. İyi düzenlenmiş metinlerle kurulan iletişimde anlaşmazlıklar en aza iner. Dil becerilerinin odağında olan metnin her yönüyle ele alınması gerekir. Bu kitapta elden geldiğince metne ve metni ilgilendiren diğer kavramlara ilişkin bilgilere yer verilmiştir.
(Tanıtım Bülteninden)