İlkokula başlama süreci, çocuğun ve ailesinin hayatında kritik etkileri olan ve çocuğun ilerideki akademik ve mesleki yaşamında başarısına doğrudan katkı sunan önemli bir süreçtir. Araştırmalar, bu sürecin yönetiminde okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin aileler ile uyum içerisinde çalışmalarının çocuğun yararına etkiler oluşturduğuna işaret etmektedir. İlkokula hazır bulunuşluk, çocuğun sadece akademik (bilişsel) yönden değil sosyal ve duygusal gelişim alanlarını da içeren tüm gelişim alanlarında belirli seviyelerde bulunmasını gerektiren çok yönlü ve kompleks bir olgudur. Bu nedenle okul öncesi dönemde çocuğun okula ilk adımından itibaren bu konu üzerine eğilinmesi gerekmektedir.
Bu eser, Türkiye'nin en seçkin kurumlarında çalışmalarını sürdüren alan uzmanı akademisyenler ve toplam eğitim tecrübeleri yüz elli yılı aşan okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinden oluşan bir ekibin uzun, yoğun ve özverili çalışmaları sonucunda ortaya çıkmıştır. Kitabın birinci kısmında, ilkokula hazır bulunuşluk ve uyum sürecinde temel konular detaylı olarak ele alınırken ikinci kısmında, Türk eğitim ilkeleri ve sınıf realitelerine uygun pratik uygulamalara, bilimsel dayanakları ile birlikte yer verilmiştir.
Eserimiz bu yönüyle okul öncesi ve sınıf öğretmenleri için bir el kitabı olmanın yanı sıra konuyla ilgili en güncel, bilimsel verilere dayanan konu başlıklarıyla, alanda çalışmalarını sürdürmek isteyen genç akademisyenlerimiz için bir referans kitabı görevi görmekte olup alanda bir ilki yaratmayı amaçlamıştır.