Türkçe öğretimi alanındaki yeni gelişmeleri içerisinde barındıran bu kitap sekiz bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çocukta dil gelişimi üzerinde durulmuştur. Bu bağlamda okul öncesi ve ilkokul döneminde çocuğun dil dinleme becerisini geliştirmede kullanılabilecek stratejiler üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde konuşma becerisi, konuşmanın yapısal özellikleri, konuşma çeşitleri, konuşmada dikkat edilmesi gereken hususlar, konuşma hataları, konuşma bozuklukları, konuşma becerisini geliştirmede kullanılabilecek etkinlikler açıklanmıştır.
Dördüncü bölümde okuma, okuma türleri , okuduğunu anlama, okuduğunu anlama stratejileri, akıcı okuma, okuma güçlüğü, sesli okuma hataları, okuma alışkanlığı üzerinde durulmuştur. Beşinci bölümde yazma eğitiminin aşamaları, süreç temelli yazma, yazılı anlatım çalışmalarının değerlendirilmesi ifade edilmiştir. Altıncı bölümde medya okuryazarlığı, medya okuryazarlığı eğitimi Türkiye'de ve dünyada medya okuryazarlığı üzerinde durulmuştur.
Yedinci bölümde metin ve metin türleri, metin öğretimi ifade edilmiştir. Sekizinci bölümde ise Türkçe dersinde ölçme- değerlendirmeye, başlangıç değerlendirme, süreç değerlendirme, sonuç değerlendirme, okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma-görsel sunu becerilerini ve dil bilgisinin ölçme ve değerlendirme konularına yer verilmiştir. Ayrıca Türkçe dersinde kullanılabilecek ölçme araçları üzerinde durulmuştur.