Bu kitabı yazma fikri, Avrupa Birliği Marka ve Endüstriyel Tasarım Ofisi (OHIM)'in 1996 yılbaşı açılışı öncesi 30-31 Ekim 1995'de Intellectual Property Netıvork S.A. tarafından Avrupa Birliği Markası (CTM) uygulayıcıları için OHIM'in yer aldığı İspanya'nın Alicante şehrinde düzenlenen konferansa katılmam sonucu oluştu.
O günlerin Türkiye için bir diğer önemli yanı da, Avrupa Birliği üyesi olmamakla birlikte uzun yıllar öncesinden Türkiye için öngörülen takvim nedeniyle Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği sürecinin başlamasının söz konusu olması ve böylelikle Avrupa Ekonomik Topluluğunun temelini oluşturan 1957 Roma Anlaşması'nın iki ana ilkesinden biri olan "malların serbest dolaşımı"mn Türkiye için de uygulamaya geçmek üzere oluşuydu.
Türkiye 1883 tarihli Paris Sözleşmesi'ne (1967 Stockholm metni), ve 1994'de Dünya Ticaret Örgütü (WTO) Anlaşması ve eki olup dünya düzeyinde fikri haklara ilişkin en geniş kapsamlı çok taraflı anlaşma olan Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Anlaşması'na (TRIPs) katılmış, ayrıca Avrupa Birliği ile 1995 yılında imzaladığı 1/95 sayılı Gümrük Birliği Kararı da uluslararası sisteme uyum gösterilmesini gerektirmiştir. Nitekim, Karar'm "Yasaların Uyumlaştırılmasına" ilişkin IV. Bölümünde "tarafların fikri, sınai ve ticari mülkiyet haklarının etkin ve elverişli biçimde korunmasına önem verdikleri ve Gümrük Birliği'nin ancak bu sayede etkin işlerlik kazanabileceği" vurgulanmıştır.
Kitabın ana teması markalar hukuku ise de, üç boyutlu nesnelere marka ve endüstriyel tasarımlarla sağlanacak koruma farklılıkları ve ürüne verilen sonuçsal şekil, diğer adlandırma ile ticari form (tradedress) ve her üç hukuk daimin birbirleriyle örtüşmesi, ister istemez endüstriyel tasarım hukukunun belli başlı konularına da eğilmeyi gerekli kılmıştır...