Hazsal ve Faydacı Tüketim Sabahattin Çelik  - Kitap

Hazsal ve Faydacı Tüketim

1. Baskı, 
Ocak 2009
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x20
Sayfa:
242
Barkod:
9789944250450
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Çağdaş pazarlama bakış açısına göre; tüketici tercihleri yaşam tarzlarına ve ürünlerin hazsal (hedonic) ve faydacı (utilitarian) özelliklerine göre yönlendirilmektedir. Hazsal ürünsel deneyimsel tüketimin yanı sıra, haz ve eğlence sağlarlarken; faydacı ürünler temelde yararlı ve fonksiyonel ürünlerdir.
Tüketcilerin otomobil markaları arasındaki tercihlerini; estetik olma, prestij sağlama gibi hazsal nitelikler kadar sportif dizayn, sağlamlık, konfor gibi faydacı özellikler de yönlendirmektedir. Sabahattin Çelik, bu eserinde hazsal ve faydacı tüketim konusunu kavram olarak açıklamanın yanı sıra bu konuyu, ilgili diğer konularla ve bir uygulama örneğiyle birlikte ortaya koymaktadır.
Yorumlar