Marka Hakkına Tecavüz Halleri M. Mekin Durceylan  - Kitap

Marka Hakkına Tecavüz Halleri

1. Baskı, 
Temmuz 2022
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
152
Barkod:
9789750278372
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
330,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Bu çalışmada, 6769 sayılı Sınaî Mülkiyet Kanunu kapsamında, tescilli bir markaya karşı tecavüz oluşturan fiiller iki ana bölüm halinde incelenmiştir.
İlk bölümünde; marka hukukunun temel kavramları kanun, doktrin ve yargı kararları ışığında incelenmiştir. Bu kapsamda ilk olarak usulüne göre yürürlüğe konulmuş uluslararası antlaşmalar kanun hükmünde olduğundan, ülkemizin taraf olduğu uluslararası anlaşmalara çalışmada yer verilmiştir. Bunun yanı sıra konunun daha iyi anlaşılabilmesi için markanın tanımı, niteliği, unsurları, çeşitleri, fonksiyonu, kazanılması, korunması, kapsamı ve sona ermesi gibi konular incelenmiştir.
İkinci bölümde ise; çalışmanın ana konusunu oluşturan marka hakkına tecavüz halleri güncel ve yerleşik yargı kararları, doktrin görüşleri ve yeri geldiğinde ABAD uygulamaları kapsamında ele alınmıştır. Bu bölümde ilk olarak mevzuatımızda marka hakkına tecavüz kavramının tarihsel gelişimi incelenmiştir. Ardından marka tecavüz hallerini düzenleyen 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu 29. maddesi hükmünde yer alan; markanın, sahibinin izni olmaksızın Kanunun 7. maddesinde belirtilen biçimde kullanılması, markanın taklit edilmesi, markanın sahibinden izinsiz olarak ticaret sahasında kullanılması ve marka hakkının lisans yoluyla ihlal edilmesi konuları incelenmiştir. Öte yandan 29/1-a maddesinin SMK 7. maddesine atıf yapması nedeniyle SMK 7. maddesi hükmü, haksız kullanım modelleri ve haksız kullanım şekilleri başlıkları altında detaylıca ele alınmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Marka Hukukunun Temel Kavramları
.
Marka Hakkı
.
Marka Hakkının Kazanılması ve Korunması
.
Marka Hakkının İhlali
.
Güncel Yargı Kararları
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
Kısaltmalar 
13
Giriş 
15
Birinci Bölüm
MARKA HUKUKUNUN TEMEL KAYNAKLARI
I. TÜRK MARKA HUKUKUNUN KAYNAKLARI 
17
A. Ulusal Düzenlemeler 
17
1. Türk Hukukunda Gelişim Süreci 
17
2. Türk Ticaret Kanunu’na Göre Haksız Rekabet Kapsamında Koruma 
19
B. Uluslararası Düzenlemeler 
22
1. Markaların Uluslararası Tescili Hakkında Madrid Anlaşması 
22
2. Madrid Protokolü 
23
3. Paris Sözleşmesi 
23
4. Markaların Tescili Amacıyla Mal ve Hizmetlerin Sınıflandırılmasına İlişkin Nis Anlaşması 
24
5. Marka Hukuku Anlaşması 
24
6. Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Sözleşmesi 
25
7. Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı (WIPO) Kuruluş Sözleşmesi 
26
8. Mehaz Avrupa Birliği Mevzuatı 
26
II. MARKA KAVRAMI 
27
A. Markanın Tanımı, Niteliği ve Süresi 
27
B. Markanın Unsurları 
31
1. İşaret 
31
a. Kişi Adları 
32
b. Sözcükler 
33
c. Şekiller 
33
d. Harfler ve Sayılar 
34
e. Sesler, Melodiler ve Kokular 
34
f. Renkler 
35
g. Üç Boyutlu Şekiller ve Malların Ambalaj veya Görünüş Biçimleri 
37
2. Ayırt Edicilik 
38
3. Mal/Hizmet ve Sicilde Gösterilebilir Olma 
42
C. Markanın Çeşitleri 
43
1. Sahiplerine Göre Marka Türleri 
43
a. Ferdi (Bireysel) Markalar 
43
b. Ortak Markalar 
44
c. Garanti Markası 
44
2. Tanınmışlık Düzeylerine Göre Markalar 
46
3. Tescilli Olup Olmamasına Göre Markalar 
48
a. Tescilli Markalar 
48
b. Tescilsiz Markalar 
48
4. Amaçlarına Göre Markalar 
49
a. Ticaret Markası 
49
b. Hizmet Markaları 
50
D. Markanın Fonksiyonları 
50
1. Kaynak Gösterme Fonksiyonu 
50
2. Ayırt Etme Fonksiyonu 
52
3. Reklam Fonksiyonu 
52
4. Garanti Fonksiyonu 
53
E. Marka Hakkının Kazanılması ve Marka Sahibi 
54
1. Gerçek Hak Sahipliği 
55
2. Marka Sahibinin Tekliği İlkesi 
59
F. Marka Hakkının Korunması, Kapsamı ve Sona Ermesi 
61
1. Marka Hakkının Korunması ve Kapsamı 
61
2. Marka Hakkının Sona Ermesi 
63
a. Hükümsüzlük Halleri 
63
b. İptal Halleri 
64
c. Diğer Sona Erme Nedenleri 
65
aa. Marka Koruma Süresinin Sona Ermesi ve Yenilenmemesi 
65
bb. Vazgeçme 
66
İkinci Bölüm
MARKA HAKKINA TECAVÜZ
I. TECAVÜZ KAVRAMININ TÜRK HUKUKU’NDA GELİŞİMİ 
69
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ OLUŞTURAN FİİLLER 
76
A. SMK’nın 7. Maddesine Aykırılık 
78
1. Haksız Kullanım Modelleri 
79
a. Tescilli Marka ile Aynı Olan Herhangi Bir İşaretin, Tescil Kapsamına Giren Mal veya Hizmetlerde Kullanılması 
79
b. Tescilli Marka ile Aynı veya Benzer Olan Bir İşaretin İlişkilendirilme veya Karıştırılma İhtimali Oluşturması 
82
aa. Karıştırılma İhtimali 
83
c. Tanınmış Markanın Aynısının veya Benzerinin Markanın İtibarından Haksız Yarar Elde Edecek veya İtibarına Zarar Verecek ya da Ayırt Ediciliğini Zedeleyecek Şekilde Kullanılması 
91
aa. Tanınmış Marka Kavramı 
95
bb. Tanınmışlığın Belirlenmesi 
96
cc. SMK 7/2–c Anlamında Tanınmış Markanın Farklı Mal ve Hizmet Sınıflarında Korunması 
99
aaa. Haksız Bir Yararın Sağlanması 
101
bbb. Markanın İtibarına Zarar Verilmesi 
103
ccc. Markanın Ayırt Edici Karakterini Zedeleme 
104
2. Haksız Kullanım Şekilleri 
106
a. İşaretin Mal veya Ambalajı Üzerine Konulması 
106
b. İşareti Taşıyan Malların Piyasaya Sürülmesi, Teslim Edilebileceğinin Teklif Edilmesi, Bu Amaçlarla Stoklanması veya İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması ya da Sunulabileceğinin Teklif Edilmesi 
107
c. İşareti Taşıyan Malın İthal ya da İhraç Edilmesi 
109
d. İşaretin, Teşebbüsün İş Evrakı ve Reklamlarında Kullanılması 
112
e. İşaretin İnternet Ortamında Kullanılması 
115
aa. Markanın Alan Adı Olarak Kullanılması 
116
bb. Markanın Yönlendirici Kod (Meta Tag) Olarak Kullanılması 
119
cc. Markanın Anahtar Sözcük Olarak Kullanılması 
121
f. İşaretin Ticaret Unvanı ya da İşletme Adı Olarak Kullanılması 
124
g. İşaretin Hukuka Uygun Olmayan Şekilde Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılması 
129
B. Marka Sahibinin İzni Olmaksızın, Markayı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerini Kullanmak Suretiyle Markayı Taklit Etmek 
131
C. Markanın Taklit Edildiğini Bildiği veya Bilmesi Gerektiği Halde Tecavüz Yoluyla Kullanılan Markayı Taşıyan Ürünleri Ticarette Kullanmak 
135
D. Marka Sahibi Tarafından Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları İzinsiz Genişletmek veya Bu Hakları Üçüncü Kişilere Devretmek 
140
Sonuç 
145
Kaynakça 
151
Kavramlar Dizini 
161