Türk Hukukunda Sosyal Ağ Sağlayıcıların Denetimi Neriman Betül Kılıç  - Kitap

Türk Hukukunda Sosyal Ağ Sağlayıcıların Denetimi

1. Baskı, 
Kasım 2023
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
229
Barkod:
9786052645581
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
340,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Sosyal ağ sağlayıcıların faaliyetleri incelendiğinde, bu mecranın denetiminin birkaç farklı yönü olduğu tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında saptanmış olan; ticari reklamlar, vergilendirme ve içerikler bakımından denetim hususları Türk hukuku esasında, karşılaştırmalı hukuk örnekleri ile araştırılacaktır. Ticari reklamlar bakımından, sosyal ağlara özgü tekniklerle uygulanan reklam faaliyetlerinde karşılaşılan ihlalleri önleyebilmek adına, etkili ve elverişli bir mevzuatın mevcudiyeti incelenecektir. Vergilendirme açısından ise öncelikle bu yetkinin devletler nezdinde mahiyeti ele alınacak, sosyal ağ sağlayıcıların etkin şekilde vergilendirilmesinin önündeki engeller incelenecektir. Mukayeseli hukukta dijital ekonominin vergilendirilmesi için başvurulan yöntemler değerlendirilerek Türkiye'nin güncel durumu ele alınacaktır.
Yayınlanan içerikler bakımından denetim yönünden ise internet ortamının denetlenmesi gerekliliğine yol açan temel hak ve hürriyetler araştırılarak sosyal ağların bu yönden denetlenmesini gerektiren hususlar incelenecektir. Temel hak ve hürriyetler, denetimin sınırlandırılmasının gerekliliği bakımından ayrıca değerlendirilecektir. Türk hukukunun etkilendiği, dijital mecraya ilişkin önemli bir AB düzenlemesi olan Dijital Hizmetler Yasası (Digital Services Act DSA) kapsamlı şekilde ele alınarak Türk hukuk uygulaması incelenecektir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Sosyal Ağ Sağlayıcılar Kavramı ve Ticari Reklamlar Bakımından Denetim
.
Vergilendirme Bakımından Denetim
.
İçerikler Bakımından Denetim
Kitapla İlgili Kategoriler
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
TEŞEKKÜR 
5
İÇİNDEKİLER 
7
TABLO LİSTESİ 
10
KISALTMALAR CETVELİ 
11
GİRİŞ 
13
BÖLÜM 1
SOSYAL AĞ SAĞLAYICILAR KAVRAMI VE TİCARİ REKLAMLAR BAKIMINDAN DENETİM
I. SOSYAL MEDYA, SOSYAL AĞ VE SOSYAL AĞ SAĞLAYICI KAVRAMLARI 
15
A. Sosyal Medya 
15
B. Sosyal Ağ ve Sosyal Ağ Sağlayıcı 
16
II. REKLAM TANIMI VE UNSURLARI 
21
A. Tanım 
21
B. Unsurları 
22
1. Mesaj 
22
2. Mecra 
23
3. Mesaj Kaynağı 
23
4. Ücret 
24
III. TİCARİ REKLAMLARDA UYULMASI GEREKEN İLKELER 
24
A. Kanuna Uygunluk 
24
B. Ahlaka Uygunluk 
26
C. Doğruluk ve Dürüstlük 
28
D. Dürüst Rekabet İlkelerine Uygunluk 
30
E. Kişilik Haklarına Uygunluk 
32
F. Kamu Düzenine Uygunluk 
34
G. Reklamların Ayırt Edilmesi 
36
IV. YASAKLANMIŞ VE SINIRLANDIRILMIŞ REKLAMLAR 
38
A. Aldatıcı Reklam 
38
1. Yanlış, Yanıltıcı veya Eksik Bilgi Verilmesi 
40
2. Aldatma veya Aldatma İhtimali Taşıma 
41
3. Ekonomik Tercihleri Etkilemesi veya Etkileme İhtimali Taşıması 
41
B. Örtülü Reklam 
42
C. Karşılaştırmalı Reklam 
43
D. Özel Düzenlemelerde Yer Alan Yasaklar 
46
V. İNTERNET REKLAMCILIĞI 
49
VI. SOSYAL AĞLARDA REKLAMCILIK VE YÖNTEMLERİ 
51
A. Sosyal Ağlarda Reklamcılık 
51
B. Yöntemler 
53
1. Kişiselleştirilmiş Reklamlar 
53
2. Gizli Marka Temsilciliği 
56
3. Yayılmacı (Viral) Reklamlar 
56
4. Etkili Kişi Pazarlaması (Influencer Marketing) 
58
5. Doğal (Native) Reklamlar 
60
VII. TÜRK HUKUKUNDA REKLAMLARIN DENETİMİ 
62
A. Reklamların Öz Denetimi 
62
B. Reklamların İdari Denetimi 
63
VIII. TÜRK HUKUKUNDA TİCARİ REKLAM FAALİYETLERİ BAKIMINDAN SOSYAL AĞ
SAĞLAYICILARIN SORUMLULUĞU 
65
A. Haksız Rekabet Fiilleri Bakımından 
66
B. Veri Güvenliği Bakımından 
73
C. Örtülü Reklam Uygulamaları Bakımından 
73
IX. TÜRK HUKUKUNDA SOSYAL AĞLARDA YAYINLANAN REKLAMLARDA HUKUKA AYKIRILIĞIN
GİDERİLMESİ 
75
BÖLÜM 2
VERGİLENDİRME BAKIMINDAN DENETİM
I. SOSYAL AĞ SAĞLAYICILARIN VERGİLENDİRİLMESİNİN GEREKLİLİĞİ 
81
A. Dijital Ekonomi, Sosyal Ağlar ve Vergi 
81
B. Vergilendirme Yetkisi ve Egemenlik 
82
C. Vergi Kaybı 
83
D. Zararlı Vergi Rekabeti 
84
E. Vergi Adaleti 
86
II. SOSYAL AĞ SAĞLAYICILARIN VERGİLENDİRİLMESİNDE KARŞILAŞILAN ENGELLER 
88
A. Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmaları 
88
1. Çifte Vergilendirme 
89
2. Uluslararası Çifte Vergilendirmeye Neden Olan Durumlar 
90
3. Çifte Vergilendirmenin Etkileri 
91
4. Çifte Vergilendirmeyi Önleme Yöntemleri 
91
a. Ulusal Yöntemler 
92
b. Uluslararası Yöntemler 
93
5. Sosyal Ağ Sağlayıcıların Durumu 
95
B. Daimi İş Yeri Koşulu 
95
III. DİJİTAL EKONOMİNİN VERGİLENDİRİLMESİ KONUSUNDA KAYDEDİLEN HUKUKÎ
AŞAMALAR 
96
A. BEPS Eylem Planı 
97
1. BEPS Eylem Planlarıyla Dijital Ekonominin Vergilendirilmesine Yönelik
Getirilmiş Araçlar 
100
(SEP) 
100
b. Stopaj Vergisi (WHT) 
102
c. Denkleştirme Vergisi (Equalisation Levy) 
104
d. Katma Değer Vergisi Düzenlemeleri
(KDV – Value Added Tax – VAT) 
106
B. Ülkelerin Dijital Ekonomiyi Vergilendirmek İçin Başvurduğu Diğer Yöntemler 
108
1. Dijital Hizmet Vergisi (DHV–DST) 
108
2. Dijital Ürün ve Hizmetler Üzerinden Alınan Katma Değer Vergisi 
117
3. Dijital Reklam Hizmetleri Üzerinden Alınan Vergiler 
119
C. BEPS 2.0 – İki Sütunlu Çözüm Bildirisi 
123
IV. DİJİTAL EKONOMİNİN VERGİLENDİRİLMESİ BAKIMINDAN TÜRKİYE’DEKİ
HUKUKÎ DURUM 
130
A. E–Arşiv Uygulamasına Geçiş Zorunluluğu ve Sürekli Bilgi Verme Yükümlülüğü 
130
B. KDV Mükellefiyeti 
131
C. İnternet Üzerinden Reklam Hizmetlerine İlişkin Stopaj Vergisi 
132
D. Dijital Hizmet Vergisi (DHV) 
136
BÖLÜM 3
İÇERİKLER BAKIMINDAN DENETİM
I. SOSYAL AĞ SAĞLAYICILARIN İÇERİKLER BAKIMINDAN DENETİMİNİN TEMEL HAK VE
HÜRRİYETLERLE İLİŞKİSİ 
143
A. Müdahaleyi Gerekli Kılan Temel Hak ve Hürriyetler 
144
B. Müdahalenin Kısıtlanmasını Gerektiren Temel Hak ve Hürriyetler 
149
II. ULUSLARARASI HUKUKTA SOSYAL AĞ SAĞLAYICILARIN TEMEL HAK VE HÜRRİYETLER
BAKIMINDAN DENETİMİNE YÖNELİK ÇALIŞMALAR 
154
A. Avrupa Konseyi Tavsiye Kararları ve Deklarasyonları 
154
B. AB Düzenlemeleri 
159
III. KARŞILAŞTIRMALI HUKUKTA SOSYAL AĞ SAĞLAYICILARA GETİRİLEN YÜKÜMLÜLÜKLER 
167
A. Genel Durum 
167
B. Avrupa Birliği 
169
IV. TÜRK HUKUKUNDA İÇERİKLERİN DENETİMİNE İLİŞKİN SOSYAL AĞ SAĞLAYICILARIN
YÜKÜMLÜLÜKLERİ VE YAPTIRIMLARI 
176
A. Bilgilendirme Yükümlülüğü 
177
B. Trafik Bilgilerinin Saklanması 
177
C. Uyar – Kaldır Yöntemi ve Başvuru Mekanizması 
178
D. Rapor Yükümlülüğü 
180
E. Kararların Yerine Getirilmesi Yükümlülüğü 
181
F. Temsilcilik Yükümlülüğü 
184
G. Belirlenmiş Suçlara Konu İçerikleri Oluşturan veya Yayanlara İlişkin Bilgilerin Adli
Mercilere Verilmesi Yükümlülüğü 
186
H. Kullanıcı Verilerinin Türkiye’de Saklanması Yükümlülüğü 
188
I. Çocuklara Özgü Ayrıştırılmış Hizmet Sunma Yükümlülüğü 
189
İ. Diğer Yükümlülükler 
190
J. Yaptırımlar İçin Öngörülmüş Güvenceler 
191
V. TÜRK HUKUKUNDA SOSYAL AĞ SAĞLAYICILARIN İÇERİK BAKIMINDAN DENETİMİNE
YÖNELİK HÜKÜMLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 
191
SONUÇ 
199
KAYNAKÇA 
201