Yazma eylemi bireyin yaşına, deneyimine ve amacına göre; fiziksel, dilbilimsel ve sosyal süreçlerin kendi içinde farklı şekillerde gelişimine etki eden önemli bir aktivitedir. Yazmak, ince kas hareketlerini değişik koordineli bir biçimde görsellikle birlikte kullanmayı gerektiren ve beynin ele mesaj gönderip, dönütlünü alabileceği zamandan daha hızlı, fakat düşünmek ve konuşmaktan çok daha yavaş gerçekleşen bir aktivitedir.
İlköğretimde yazı dersi "Türkçe" dersi içerisinde yürütülmektedir. Dolayısıyla bu derste alfabenin öğretilmesi, dilbilgisi, yazım kuralları – imla, cümlelerin kullanımı ve okuma becerisi gibi temel konulara ağırlık verilmektedir. Bu kitap Türkçe Öğretiminden bağımsız, içerik itibariyle sadece güzel, doğru, işlek yazı yazma becerileri, estetik kurallar, temel bilgiler ve uygulamalar amaçlanarak tasarlanmıştır. Bunların dışında ayrıca, ek olarak, belirlenen çerçevenin hedeflerine uygun, öğretmen adaylarına yönelik bazı özgün uygulamalara da yer verilmiştir.