Bilişim teknolojilerinin hayatımızın her alanına girdiği bu çağda kodlamayı öğrenmek bu hizmetlerin nasıl çalıştığını anlamakla eşdeğerdir. Hele de dünya bilişim teknolojilerini güç olarak kullanırken, bu hıza, güce, üretime ve bilişsel düşünce yapısına sahip olmak gereklilik haline gelmektedir. Kodlama ile bireyler farklı bilişsel becerileri aynı anda kullanabilir. Bu sayede bireyler Matematik ve Fen Bilgisi hatta diğer pek çok dersle bağlantı kurarak hayatta karşılaştığı soruna çözüm üretebileceklerdir.
Ülkemizde bireyler kodlama ile maalesef çok geç kalarak üniversite yıllarında tanışmaktadır. Oysaki dil eğitimi gibi kodlama eğitimi de küçük yaşlarda başlamalıdır. Çocukluk dönemi ile gelişme çağında kazanılan beceriler daha kalıcı olmaktadır. Bu sayede çocuklar problem çözme, analiz, sentez, eleştirel düşünme gibi becerileri kolaylıkla kazanabilir.
(Önsözden)