MARKA KAVRAMI, MARKANIN UNSURLARI, FONKSİYONLARI,
MARKA MEVZUATI VE MARKA TESCİLİ
II. MARKA OLABİLECEK İŞARETLER
20
H. Marka Olabilecek Diğer İşaretler
27
III. MARKANIN UNSURLARI
28
A. Markanın İşaret Olması
28
B. Markanın Ayırt Ediciliği
29
C. Markanın Açık ve Kesin Olarak Anlaşılabilir Olması
29
IV. MARKANIN FONKSİYONLARI
30
A. Ayırt Etme Fonksiyonu
30
B. Markanın Kaynağını Gösterme Fonksiyonu
31
V. ULUSAL VE ULUSLARARASI MARKA MEVZUATI
32
A. Ulusal Marka Mevzuatı
32
B. Uluslararası Mevzuat
33
VI. MARKA HUKUKUNDA TESCİL
35
1. İlk Kullanım Sistemi
35
4. Türk Hukukunda Markanın Tescili
37
VII. MARKANIN TESCİLİNDE MUTLAK RED NEDENLERİ
40
A. Mutlak Red Nedenlerinde SMK ile Getirilen Yenilikler
41
B. Mutlak Red Nedenlerinin Özellikleri
43
C. Mutlak Red Nedenlerinin İstisnaları
45
1. Kullanım Yolu ile Ayırt Edicilik Kazanma
46
2. Muvafakatname Düzenlenmesi
47
D. Mutlak Red Nedenler ile Nispi Red Nedenleri Arasındaki Farklar
48
E. Mutlak Red Nedenleri ile Nispi Red Nedenleri Arasında Benzer Hükümler
50
MARKA HUKUKUNDA NİSPİ RED NEDENLERİ
II. SMK’DA DÜZENLENEN NİSPİ RED NEDENLERİ
58
A. Markanın ve Kapsadığı Mal veya Hizmetlerin Aynılığı ya da Benzerliği
58
1. Markalar Arasında Aynılık ya da Benzerlik
60
a. Markalar Arasındaki Aynılık– İktibas
61
b. Markalar Arasında Benzerlik– İltibas
65
c. Tüketici Algısında İşaretin Bütün Olarak Bıraktığı İzlenim
67
d. Markaların Ayırt Ediciliği
68
e. Markaların Hedeflediği Tüketici Grubu
68
f. İltibas İncelemesinde Dikkate Alınabilecek Diğer Kriterler
69
2. Markaların Kapsadığı Mal veya Hizmetlerde Aynılık veya Benzerlik
72
3. Karıştırılma İhtimali
75
4. Halk Tarafından Karıştırılma İhtimali
76
Örnek Yargıtay Kararları
81
B. Ticari Vekil veya Temsilcinin Markanın Aynı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerini Kendi Adına Tescil Etmek İçin Başvuru Yapması
88
Örnek Yargıtay Kararları
94
C. Başvurudan Önce Tescilsiz Bir Marka veya Ticaret Sırasında Kullanılan Bir Başka İşaret İçin Hak Elde Edilmesi
97
Örnek Yargıtay Kararları
102
D. Paris Sözleşmesi Bağlamında Tanınmış Markalar ile Aynı veya Benzer Nitelikte Marka Başvurusu Yapılması
106
1. Paris Sözleşmesi Hükümlerinden Faydalanacak Bir Gerçek ya da Tüzel Kişiliğin Var Olması
109
2. Tanınmış Markanın Aynı ve Benzer Mallara İlişkin Korunması
110
3. Tanınmış Bir Markanın Var Olması
111
4. Karıştırılma İhtimaline Sebep Olacak Şekilde Örneği Ya Da Taklitlerinin Yapılması
111
Örnek Yargıtay Kararları
113
E. Tescil Edilmiş veya Tescil Başvurusu Daha Önce Yapılmış Türkiye’de Tanınmış Markalar ile Aynı veya Benzer Markaların Tescil Başvurusu Yapması
120
1. WIPO Ortak Tavsiye Kararı Kriterleri
122
a. Toplumun İlgili Kesiminde Markanın Bilinme veya Tanınma Derecesi
123
b. Markanın Kullanıldığı Süre, Kapsam ve Coğrafi Alan
125
c. Markanın Promosyon Faaliyetlerinin Süresi, Kapsamı ve Coğrafi Alanı
125
d. Markanın Tescillerinin veya Tescil Başvurularının Süresi ve Coğrafi Alanı
126
e. Marka Haklarının Başarı ile Uygulandığını Gösterir Kayıtlar
126
f. Markaya Atfedilen Değer
127
2. Doktrinde İleri Sürülen Kriterler
127
Örnek Yargıtay Kararları
130
F. Tescil Başvurusu Yapılan Markanın Başkasına Ait Kişi İsmini, Ticaret Unvanını, Fotoğrafını, Telif Hakkını veya Herhangi Bir Fikri Mülkiyet Hakkını İçermesi
137
G. Ortak Markanın veya Garanti Markasının Yenilenmeme Sebebiyle Koruma Süresinin Sona Ermesinden İtibaren Üç Yıl İçinde Marka Başvurusu Yapılması
139
H. Tescilli Markanın Yenilenmeme Sebebiyle Koruma Süresinin Sona Ermesinden İtibaren İki Yıl İçinde Marka Başvurusu Yapılması
141
İ. Kötü Niyetle Yapılan Başvurular
142
Örnek Yargıtay Kararları
146
III. SESSİZ KALMA YOLUYLA HAK KAYBI
150
Örnek Yargıtay Kararları
158
NİSPİ RED NEDENLERİNDEN BİRİNİN VARLIĞI HALİNDE
AÇILACAK HÜKÜMSÜZLÜK DAVALARI
II. HÜKÜMSÜZLÜK DAVASI ÖNCESİNDE İTİRAZ AŞAMASI
165
A. Resmi Marka Bülteninde Yayıma İtiraz
166
B. Başvuruya İlişkin Kurum Kararlarına İtiraz
166
III. HÜKÜMSÜZLÜK DAVASI İLE İPTAL DAVASI ARASINDAKİ FARKLAR
167
IV. MUTLAK VE NİSPİ RED NEDENLERİ DIŞINDA HÜKÜMSÜZLÜK HALLERİ
168
A. Markanın Haklı Bir Sebep Olmaksızın Kullanılmaması
169
B. Markanın Yaygın Bir Ad Haline Gelmesi
170
C. Markanın Halkı Yanıltıcı Nitelik Taşıması
171
D. Markanın Teknik Yönetmeliğe Aykırılığı
172
V. HÜKÜMSÜZLÜK DAVALARININ NİTELİĞİ
172
VI. HÜKÜMSÜZLÜK DAVASINDA TARAFLAR
173
VII. GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME
177
VIII. HÜKÜMSÜZLÜK DAVALARINDA DAVA AÇMA SÜRESİ
178
IX. HÜKÜMSÜZLÜK DAVASINDA İLERİ SÜRÜLEBİLECEK TALEPLER
179
XI. HÜKÜMSÜZLÜK DAVALARININ KÖTÜ NİYETLE AÇILMASI
181
XII. HÜKÜMSÜZLÜK KARARININ SONUÇLARI
181