"Spor Eğitimi"nden söz edildiğinde, antrenör, akla ilk gelen kişilerden olmaktadır. Antrenörün daha iyi eğitilmesi ile ilgili arayışlar, hem ülkemizde, hem de diğer ülkelerde süregelmektedir. Bu dinamik eğitim süreci içinde, gelişmiş ülkelerin antrenörlük eğitimi programlarında "spor etiği" ve "antrenör–antrenörlük etiği" gibi kavramlar ile bu konularda antrenörlerin eğitilmesinin yer almakta olduğunu görmekteyiz.
Ancak benzer bir uygulamanın ülkemizde eksik olduğu ve ihmal edildiği görülmektedir. Böyle bir konuda eğitim verilmesine başlayabilmek için, ülkemizdeki sosyo–kültürel yapının tespit edilerek, antrenörlükteki yansımasının ortaya konulması gerekmektedir.
Temelini Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Teftişi Programi'nda, "Antrenörlerin Mesleki Etik ilkelere Uyma Düzeylerine ilişkin Antrenör ve Sporcu Görüşleri" adlı doktora tezinin oluşturduğu bu kitapta paylaşılan bilgilerin, ülkemizde "Antrenörlük Etik Eğitim'nin antrenör eğitim programlarına dahil edilmesi için ihtiyaç duyulan bilgiyi sağlayacağı düşünülmektedir. Bu kitabın, ülkemizde gerekli olan, ancak bugüne kadar ihmal edilmiş "Antrenör Etiği" konusunun gündeme alınması ve antrenör eğitim programlarına dahil edilmesi için bir vesile olacağı inanılmaktadır.