Marka Hukukunda Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD) Kararları ve Yorumu Deniz Çelikel  - Kitap

Marka Hukukunda Avrupa Birliği Adalet Divanı (ABAD) Kararları ve Yorumu

2. Baskı, 
Eylül 2021
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
140
Barkod:
9789750271328
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
285,00
İndirimli (%49):
145,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Diğer Baskılar
3. baskı Yeni Baskı
Temmuz 2024
290,00
290,00 (%0)
Kitabın Açıklaması
Marka tescili, her ülkede öncesi ve sonrasında takip gerektiren farklı uygulamalara konu olsa da genel ilkeleri değişmeyen bir kavramdır. Avrupa Birliği Adalet Divanı kararları, bu alandaki genel ilkelerle ilgili önemli saptamalar içeren bilgi kaynaklarıdır. Bu kitapta, Türkiye'deki uygulamalara da etkisi olan özellikle belirli konulara yönelik bu kararlardan örnekler ve bunlara ilişkin yorumlar yer almaktadır.
Kitapta yer alan örnekler, halen patent ve marka vekili, fikri mülkiyet haklarıyla ilgili olarak bilirkişi, yeminli tercüman, yurtiçi ve yurtdışında SQL, yazılım, veri madenciliği, veritabanı yönetimi ve fikri haklarla ilgili yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışan yazarın, on yılı aşkın süredir devam eden araştırma ve çalışmalarının sonucu olup, güncel kararların yanı sıra güncel kararlarda hala referans gösterilen ve bu kararlara temel oluşturan eski kararlara da yer verilmiştir.
Kitap bu baskısında, yeni kararlarla genişletilerek güncellenmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Mutlak Red Nedenleri
.
Nispi Red Nedenleri
.
Yaygın Ad Haline Gelmiş Markalar
.
Markanın Kullanılması
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
1. Mutlak Red Nedenlerine İlişkin Örnek Karar ve Yorumlar 
11
1.1. AYIRT EDİCİLİK VE TANIMLAYICILIK 
11
1.1.1. Farklı Dildeki Kelimelerin Tescil Edilebilme Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar 
13
1.1.2. Tanımlayıcı İbarelerin Tescil Edilebilme Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar 
14
1.1.3. Tanımlayıcı Kelimelerin Birleşiminden Oluşan Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar 
19
1.1.4. Yer Adlarıyla İlgili Örnek Karar ve Saptamalar (C–108/97) 
22
1.1.5. Ayırt Edicilikle İlgili Bazı Temel Saptamalar 
24
1.1.6. Sloganların Tesciline İlişkin Saptamalar 
25
1.1.7. Geleneksel Olmayan Markalarla İlgili Örnek Karar ve Saptamalar 
27
1.1.7.1. Üç Boyutlu Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–450/09) 
27
1.1.7.2. Pozisyon Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑547/08) 
30
1.1.7.3. Pozisyon Markasına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑223/18 P) 
33
1.1.7.4. Pozisyon Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑163/16) 
34
1.1.7.5. Renk Markasının Tescil Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑101/15 ve T‑102/15) 
35
1.2. KULLANIM İLE KAZANILAN AYIRT EDİCİLİK 
41
1.2.1. Kullanım Sonucu Ayırt Edicilik Kazanmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑307/17) 
41
1.3. YANILTICI MARKALAR 
49
1.3.1. Yanıltıcı Olmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–248/05) 
51
1.3.2. Yanıltıcı Olmadığı Belirlenen Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–682/17) 
52
1.3.3. Yanıltıcı Markaya İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T–844/16) 
53
1.4. MALIN ŞEKLİ VE DİĞER ÖZELLİKLERİNİ İÇEREN MARKALAR 
55
1.4.1. 7(1)(e)(iii) Maddesi ile İlgili Değişikliğe İlişkin Örnek Ön Karar ve Saptamalar (C‑21/18 ön karar) 
56
2. Nispi Red Nedenlerine İlişkin Örnek Karar ve Yorumlar 
61
2.1. FARKLI KELİME – BENZER GENEL İZLENİM 
61
2.1.1. Farklı Kelime–Benzer Genel İzlenime İlişkin Örnek Kararlar ve Saptamalar (C–498/07 P) 
63
2.2. BİR ARADA VAR OLMA 
64
2.2.1. Bir Arada Var Olma Kavramına İlişkin Örnek Kararlar ve Saptamalar 
68
2.3. KÖTÜ NİYET 
70
2.3.1. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar 
71
2.3.2. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–529/07) 
72
2.3.3. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑104/18) 
76
2.3.4. Alan Adı ve Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C – 569/08) 
78
2.3.5. Kötü Niyete İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (T‑663/19) 
81
2.4. ZAYIF MARKALAR VE KARIŞTIRILMA OLASILIĞI 
83
2.4.1. EUIPO Ortak Bildirgesi 
86
2.4.2. Zayıf Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–99/18 P) 
88
2.4.3. Zayıf Markanın Özelliklerine İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑194/17 P) 
89
2.5. TANINMIŞLIK 
91
2.5.1. Tanınmışlığa İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar 
94
2.5.2. Tanınmışlığa İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C‑505/17 P) 
96
2.6. TESCİLSİZ MARKALAR 
98
2.6.1. Tescilsiz Markanın Koruma Şartlarına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar 
99
2.7. KARIŞTIRILMA OLASILIĞI 
101
2.7.1. Yakın Anlamları Olan Markaların Karıştırılma Olasılığı (C–251/95) 
102
2.7.2. Önceki Markanın Yüksek Ayırt Ediciliği Olması Halinde Karıştırılma Olasılığı (C–39/97) 
103
2.7.3. İşitsel Benzerliğin Varlığı Halinde Karıştırılma Olasılığı (C–342/97) 
105
2.7.4. İlişkilendirilme Olasılığı Nedeniyle Karıştırılma Olasılığının Varsayılamayacağı (C–425/98) 
107
2.7.5. Karıştırılma Olasılığıyla İlgili Bazı Örnekler 
110
2.7.6. Karıştırılma Olasılığıyla İlgili Bazı Temel Saptamalar 
112
3. Mutlak ve Nispi Red Nedenleri Dışında Çeşitli Konulara İlişkin Örnek Karar ve Yorumlar 
123
3.1.1. Yaygın Ad Haline Gelmiş Markalara İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar (C–371/02) 
125
3.2. MARKANIN KULLANILMASI 
128
3.2.1. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑223/18 P) 
131
3.2.2. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑194/17 P) 
132
3.2.3. Gerçek Kullanım Kavramına İlişkin Örnek Karar ve Saptamalar
(C‑143/19 P) 
134
3.3. GENEL DEĞERLENDİRME 
136
Kavramlar Dizini 
139