Yaratıcılıkla ilgili bunca yayın varken ve tümüne ulaşmanın yolları bireylerin amaçlarına ve isteklerine bağlıyken, tartışmalar, görüşler, düşünce ayrılıkları sürerken ve şimdi bile tanımlanamamışken niçin bu kitap? Yaratıcılığın yanında yürümek bambaşka bir yolculuk. Bu yolculukta bitmez denilen yolların sonuna gelindiğinde, insanın karşısına yepyeni bir yol çıkıyor. Sonunda yolculuk hep baştan başlıyor.
Bu kitap yolculuğun iki yirmi yıldır başında olan birinin bildiklerini başkalarıyla paylaşma istediğinden doğdu. Başlarda, Yaratıcılığın Tanımları, Evde Okulda–Sınıf Ortamında Yaratıcılığın Engelleri, Yaratıcılığın Olmazsa Olmazları, Yaratıcı Bireyin Özellikleri, Yaratıcı Çözümler Bulma, Iraksak Düşünme, Yaratıcılığı Geliştirme Etkinlikleri, Yaratıcı Eğitim Programları, Soru Sorma Felsefe Eğitimi Ezber ve Yaratıcılık İlişkileri, Yaratıcılığın Öğretmendeki İlkeleri sıralandı.
Sonraki bölümler: Yaratıcılık ve Teknoloji Eğitimi, Daha Yaratıcı Bir Okulun Amaçları, Analitik Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme, İlköğretimde ve İlköğretim Programlarında Yaratıcı Düşünme, Hayat Bilgisi Matematik Türkçe Fen Bilgisi Sosyal Bilgiler Dersi ve Yaratıcı Drama, Çok Yönlü ve Duygusal Zeka, Yaratıcı Düşünmeyi Geliştiren Teknikler: Beyin Fırtınası, Yaratıcı Problem Çözme, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği bu yolculuktaki diğer durakları oluşturdu.