Beden eğitimi öğretmeni, belirlenmiş görev ve sorumluluklarını kendisinin de dâhil olduğu; öğrenci, okul örgütü, veli ve diğer dolaylı paydaşlarla birlikte gerçekleşen bir etkileşim alanı içinde gerçekleştirir. Paydaşlar, eğitsel-yönetsel mevzuat, okulun fiziki imkânları, çevre ve diğer unsurları kapsayan bu etkileşim alanı sabit, süreksiz ve etkileşimsiz de değildir.
Sonuç olarak, bürokratik yapı içinde yönetsel ve eğitsel mevzuat araçları ile gerçekleşen bu çalışmaların beden eğitimi öğretmenin işine yüklediği anlamı, kendisinin ve mesleğinin örgütsel sistem içinde algıladığı gücünü, beden eğitimi öğretmeninin toplum tarafından algılanmasını ve tüm bunların beden eğitimi öğretmeninin işine yabancılaşmasını arttırıcı veya azaltıcı yönde etkilemesi muhtemeldir.
(Önsözden)