Bu kitabın birinci bölümünde; marka oluşumu sürecinde temel oluşturan marka, markalama, marka kimliği, marka imajı, marka denkliği ve marka değeri gibi kavramlara yer verilmiş. İkinci bölümde, kent markalaşmasına yönelik kavram ve uygulamalar bulunmaktadır. Üçüncü bölümünde kent markası oluşturma süreci ele alınmış. Bu doğrultuda kent kimliği, sembol, kent sembolü ve sembol yapı kavramları açıklanmış. Dördüncü bölümünde Dünya'da ve Türkiye'de marka kentler ve sembol yapıları hakkında bilgilere yer verilmiş. Türkiye Turizm Stratejik Planında İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya "marka kent" kapsamına alınmış ve geliştirilmesi gerekliliği vurgulanmış. Genel anlamda bu iller değerlendirilmiş, illerin sembol yapıları belirlenmiş ve bu yapıların kentin markalaşmasına etkileri ortaya konulmuş.
(Tanıtım Bülteninden)