Ürünün Sembolik Değeri ve Kıtlık Algısı Prof. Dr. Mehmet İ. Yağcı, Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Sevgi Balık  - Kitap

Ürünün Sembolik Değeri ve Kıtlık Algısı

1. Baskı, 
Temmuz 2023
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
137
Barkod:
9786253652524
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Yayınevi:
Fiyatı:
110,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Teknolojik gelişmeler ve yoğun rekabet ortamı tüketicileri bir seçim paradoksu ile karşı karşıya bırakmaktadır. Peki tüketicilerin satın alma davranışları her zaman rasyonel temellere mi dayanmaktadır? Eğer öyleyse her yeni iPhone lansmanı neden heyecanla beklenmektedir? Tüketiciler her yeni iPhone‘u satın almak için günler öncesinden kuyruğa girmektedir. Tüketicilerin hayran oldukları şarkıcıların yeni albümlerine belki sadece bir gün farkla ancak hiçbir ücret ödemeksizin ulaşmaları mümkünken piyasa çıktığı ilk anda ilk dinleyenler olmak için bu albümleri satın almak istemelerinin nedeni nedir? Beyonce‘nin albümü bu durum ile ilgili verilebilecek en güzel örnektir. Tüketicilerin artık istedikleri an istedikleri müziklere para ödemeden, internet ortamından hızla ulaşabilmeleri ve buna bağlı olarak düşen albüm satışları teknolojik ilerlemenin bu sektöre vurduğu bir darbe olarak nitelendirilebilir.
Kitapla İlgili Kategoriler
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
ÖNSÖZ 
İÇİNDEKİLER 
1. GİRİŞ 
2. Kıtlık Algısı 
2.1. Emtia/Meta (Commodity) Teorisi 
2.2. Tepkisellik (Reactance) Teorisi 
3. Ürünün Sembolik Değeri 
3.1. Sinyal Teorisi (Signalling Theory) 
3.2. Sembolik Etkileşim Teorisi (Symbolic Interaction Theory) 
3.3. Kendini İfade Değeri 
3.4. Prestij Değeri 
4. Tüketici Yenilikçiliği (İlk Olma Arzusu) 
5. Benzersizlik İhtiyacı 
6. Satın Alma Niyeti 
7. KAVRAMLAR ARASI ETKİLEŞİMLER VE ÖRNEK BİR ARAŞTIRMA 
7.1. Algılanan Kıtlık ve Sembolik Değer 
7.2. İlk Olma Arzusu 
7.3. Benzersizlik İhtiyacı 
7.4. Benzersizlik İhtiyacı – İlk Olma Arzusu 
8. ARAŞTIRMA YÖNTEMİ 
8.1. Örneklem 
8.2. Veri Kaynakları 
8.3. Ön Çalışma 
8.4. Analiz ve Bulgular 
8.4.1. Demografik Dağılımlar 
8.4.2. Verilerin Analize Hazırlanması 
8.4.3. Güvenilirlik Analizi Bulguları 
8.4.4. Geçerlik Analizi 
8.4.4.1. Keşfedici Faktör Analizi Bulguları 
8.4.4.2. Doğrulayıcı Faktör Analizi 
8.4.4.3. Ölçüm Modelinin Yapı Geçerliliği 
8.4.5. Verilerin Ortalama Dağılımları 
8.5. Yapısal Eşitlik Modellemesi 
8.6. Bulgular ve Tartışma 
9. SONUÇ 
Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Öneriler 
Gelecek Çalışmalar İçin Öneriler