Tüketicinin satın alma ile ilgili karar alması iktisat bilimi olduğu kadar, işletme, psikoloji, hukuk gibi pek çok disiplinin de ilgi alanına girmektedir. Rekabetçi bir ortamda satışlarını artırma çabasındaki firmalar, tüketicinin ne istediğini bilmek ve onun bu isteğini tatmin etmek amacını gütmektedir.
Davranışsal iktisadın gelişmesi, iktisat biliminin psikolojiden bağımsız kılınamayacağı görüşünün yer edinmesine yol açmış, karar almada duyguların rolü önem kazanarak araştırılmaya başlanmıştır. Kitapda pişmanlık duygusu incelenmekte olup, bu duygu bir taraftan iktisadi teoriyle, diğer taraftan iade etme davranışıyla ilişkilendirilmektedir.
Kitabın asıl amacı, tüketicinin her zaman rasyonel karar ala¬madığı, pişmanlık yaşayabildiği, iade politikalarının bu pişmanlığı telafi edici bir rolünün olması nedeniyle satın alma eğilimini arttırdığı, pişmanlık sonucunda tüketicinin bazı davranışları iade etme davranışından daha çok benimsemesi nedeniyle esnek iade politikalarının firmalar için daha avantajlı olabildiği hipotezlerini araştırmaktır. Bu amaçla karar almanın teorik çerçevesi çizilmiş, pişmanlık teorik bazda anlatıldıktan sonra satın alma kararı çerçevesinde ele alınmış, pişmanlık duygusuyla ilintili olan iade politikasının etkileri incelenmiş, Türkiye' deki durumu ortaya konmuş, giyim satın alma ve iade etme kararı alınması üzerinde istatistiki bir analiz yapılarak esnek iade politikalarının uygulanabilirliği araştırılmıştır.