Özel sektörün müşteri memnuniyetini ve kaliteyi esas alan yönetim anlayışı ile vatandaşların kamu hizmetlerinin etkin, hızlı, kaliteli ve verimli bir şeklide sunulması yönündeki beklentileri, kamu sektörünün üzerinde zamanla baskı oluşturmaya başlamıştır. Böylece kamu hizmetlerinde kalite ve sunulan kamu hizmetlerinin kalitesinin ölçülmesi konuları gün geçtikçe önem kazanan konular haline gelmiştir.
Bu çalışma, üzerinde birkaç değişiklik yapılmış olmakla birlikte, 2016 yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı'nda tamamlamış olduğum "Kamu Hizmetlerinde Kalitenin Servqual Yöntemi İle Ölçülmesi: Kamu Sağlık Kurumlarına Yönelik Bir Uygulama" isimli doktora tez çalışmasına dayanmaktadır.
(Önsözden)