Vergiler, şirketlerin iktisadi kararları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Küreselleşme olgusu altında rekabet gücünü artırmak isteyen şirketler vergilerin etkilerini azaltmak amacıyla ulusal pazarlardan uluslararası pazarlara yönelmişlerdir. Bu da çok uluslu şirketlerin sayısının çoğalmasına neden olmuştur. Bu nedenle artan dünya ticaret hacminde çok uluslu şirketler büyük rol oynamaktadır. Ana şirketler ile değişik ülkelerdeki birden fazla bağlı şirketler aracılığıyla faaliyetlerini sürdüren çok uluslu şirketlerin, vergi yüklerini en aza indirmek diğer bir ifadeyle vergi sonrası karlarını maksimize etmek için etkin bir vergi planlamasına sahip olmaları gerekmektedir. Vergi planlaması ile çok uluslu şirketler karlarını yüksek vergi oranlı ülkelerden, düşük vergi oranlı ülkelere kaydırarak veya kazançlarını düşük vergi oranlı ülkelerde oluşturarak vergi yüklerini azaltabilmektedir.
Bu çalışmanın konusunu uluslararası vergi planlaması ve şirketlerin uluslararası vergi planlaması araçlarını kullanım şekilleri oluşturmaktadır. Ayrıca çalışmada uluslararası vergi planlaması araçlarının Türkiye uygulamaları da ele alınmış.
(Tanıtım Bülteninden)