İletişim Bilimlerinde Sosyal Ağ Araştırmaları Dr. Öğr. Üyesi Nihal Acar  - Kitap

İletişim Bilimlerinde Sosyal Ağ Araştırmaları

1. Baskı, 
Kasım 2023
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
114
Barkod:
9786253978969
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
120,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
İletişim araştırmaları, günümüzde sosyal ağlar üzerine yoğunlaşmıştır. Sosyal ağların iletişim bilimlerine getirdiği yenilikler, gelişmeler ve farklılaşmalar, bu disiplinde yapılan araştırmaların çeşitliliğini artırmıştır. Çünkü insanların iletişim kurma biçimleri değişmiştir. Sosyal ağlara yönelik yapılan araştırmaların çıkış noktasını, bir bilim dalı olan iletişim oluşturmaktadır. Fakat sosyal ağ araştırmalarının genel itibarı ile sosyal bilimler konularında yayımlanan kitapların içerisinde yer aldığı görülmektedir. Buradan hareketle sosyal ağlara yönelik yapılan araştırmaların ayrı bir kitapta literatüre sunulması beklenmektedir.
Bu kitap, temel olarak sosyal ağların, iletişim ile ilişkisini hemen hemen tüm yönlerden betimlemek üzere yapılandırılmıştır. Kitabın, özellikle iletişim fakülteleri başta olmak üzere yüksek öğretim kurumlarının ders müfredatında yer alan "Sosyal Ağ, Yeni Medya, Sosyal Medya" dersleri için yol gösterici olabileceği, alanda uzmanlaşmak isteyen lisansüstü öğrenciler ve akademisyenlere de platformların tüm yönleri hakkında fikir sunabileceği düşünülmektedir.
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER 
iii
BÖLÜM YAZARLARI 
v
SOSYAL AĞLAR VE YASAL DÜZENLEMELER 
1
Özet 
1
GİRİŞ 
3
1. Hukuksal Açıdan Sosyal Medya 
3
2. Hak ve Özgürlükler Kapsamında Sosyal Medya 
5
3. Sosyal Medya ve Kişilik Haklarının Korunması 
9
4. Sosyal Medya ve İfade Özgürlüğü 
10
5. Sosyal Medya ve Kişisel Verilerin Korunması 
11
6. Sosyal Medya Aracılığıyla İşlenen Suçlar 
13
7. Sosyal Medya ve İş İlişkileri 
15
8. Sosyal Medya ve Kamusal Alan 
17
9. Toplum Sözleşmesi Bağlamında Sosyal Medya 
19
SONUÇ 
23
KAYNAKÇA 
25
SOSYAL AĞ VE DİJİTALLEŞME ÜZERİNE FELSEFİ BİR
ARAŞTIRMA 
27
Özet 
27
GİRİŞ 
29
1. Dijitalleşme Terimi ve Getirdikleri 
32
2. Platon’un Mağara Alegorisinden Dijital Tutsaklara 
38
3. Dijital İletişimin İnsan Varoluşunu Dağıtan Doğası 
42
4. Sosyal Ağlar ve Dijitalleşme Perspektifinden Eski ile Güncel Sorunların
Durumu 
46
5. Dijitalleşme: Çoklu Ortamlarda Her Şey Taklit Edilebilir 
50
SONUÇ: ACI DENEYİMİ ÜZERİNDEN DİJİTAL
ÇAĞ’IN BİR HARİTASINI ÇIKARMAK 
53
KAYNAKÇA 
56
YARATICILIĞIN YENİDEN TANIMLANMASI: SOSYAL MEDYA
PLATFORMLARINDA YAPAY ZEKÂ DESTEKLİ İÇERİK
ÜRETİMİ 
63
Özet 
63
GİRİŞ 
65
1. Yapay Zekânın Kısa Tarihi 
66
2. İçerik Oluşturmada Yapay Zekânın Rolü ve Boyutları 
68
3. Yapay Zekâ Destekli Görsel İçerik Oluşturma 
73
4. Yapay Zekâ Destekli Ses ve Müzik İçeriği Oluşturma 
77
SONUÇ 
82
KAYNAKÇA 
83
SOSYAL AĞLARDA İÇERİK ÜRETİMİ 
85
Özet 
85
GİRİŞ 
87
1. Dijital Dönüşüm ve İletişim 
88
2. Kitle İletişimi ve Kitle İletişim Araçları 
90
3. İnternet ve Web Teknolojileri 
93
4. Sosyal Medya 
95
5. Sosyal Medyada İçerik Üretimi 
99
SONUÇ 
104
KAYNAKÇA 
105