İlgi alanları genişlediği için günlük hayatı çok yoğun geçen insanoğlu, artık sanata ve edebiyata eskiye oranla daha az zaman ayırır olmuştur. Bu bir anlamda estetikten uzaklaşmaktır. Ancak günümüz insanı yazılı ve görüntülü basınla, internetin anında bize ulaştırdığı bilgilerle ve çeşit çeşit sosyal ağlarla artık her gün "iletişim bombardımanı" altındadır. Bu nedenle de o, bunları hem iyi okumak hem iyi kullanmak zorundadır.
Kurmaca olmayan, estetik değeri de sınırlı olan ama "ihtiyaç" niteliği taşıyan ve vazgeçilemeyen bu "iletişim becerileri", kitapta büyükçe bir bölümünü ayrıntıları ile değerlendirdiğimiz "işlevsel yazılar" dır. Yani, "ihtiyaç" olan ve "fayda" sı dokunan yazılar. Sonuçta çoğunluğu yazılı ve görsel basının etkinliğinin artması ile günlük hayatımıza giren uygulamalar. Bunlara ek olarak da kurumların çoğalması ve kurumsal iletişimin zenginleşmesinin bir sonucu olan yazışmalar.