Bu araştırmada, uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren farklı kültürlerden iş adamları ile görüşmeler yapan Türk işadamlarının, iş görüşmeleri, görüşme süreci ve görüşme teknikleri incelenmiştir. Türk işadamlarının uluslararası iş görüşmelerinde; görüşme ve karar verme stillerindeki farklılıklar ve pazarlık stratejilerini algılamaları, görüşmelerin başarılı olmasında etkin olan faktörleri algılamaları ve
görüşme sonucu yapılan anlaşmalarla ilgili algıları ortaya konmaya çalışılmıştır.
Çalışma teori ve uygulama olmak üzere iki kısım halinde yapılmıştır. Teorik kısım, iki bölüm halinde ele alınmıştır; birinci bölümde kültür, yüksek bağlamlı – düşük bağlamlı kültürler ve iş görüşmeleri süreci, ikinci bölümde ise farklı kültürlerde gerçekleştirilen iş görüşmeleri ele alınmıştır. Uygulama kısmında da uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren Türk işadamlarına yönelik olarak gerçekleştirilen anket çalışmasına yer verilmiştir.