İnsanın insana hizmet ettiği emek yoğun işletme özelliği taşıyan ve işgörenin başarısının işletmenin başarısı haline geldiği Turizm işletmelerinde bu süreci başarılı ve sürekli kılmayı amaç edindiren kitap on iki ayrı bölüm altında öğrenci ve uygulayıcılara bu amaca giden ylu sunmaktadır. Amaca giden yolun yer aldığı bu bölümler; konularında uzman, sektör ve akademik tecrübesi olan kişiler tarafından hazırlanmıştır.
Kitapta konular; iş analizi ve iş tasarımı, planlama, seçim, eğitim ve gelişme, başarım değerlemesi, ücretleme, özendirme ve ödül yönetimi, işçi sendikaları, toplu pazarlıklar, iş gören devri, nedenleri ve sonuçları, iş gören sağlığı ve iş güvenliği, sosyal sorumluluk ve etik başlıkları altında ele alınmıştır.
Ciddi bir takım çalışmasının ürünü olan bu kitabın, konaklama işletme ve yöneticilerine, ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitimi gören öğrencilere, akademisyenlere ve insan kaynakları yönetimiyle ilgilenen herkese yararlı olacağına inanıyoruz.