Ülkemizde konut sektörü hızla gelişirken konut pazarlamasına ilişkin araştırma ve incelemeler son derece sınırlıdır. Bu amaçla ortaya çıkarılan bu çalışmada, konut pazarlaması yedi bölümde ele alınmış ve incelenmeye çalışılmıştır.
Birinci bölümde; konut pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, ikinci bölümde Türkiye’de konut sektörünün genel durumu ele alınarak değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde konut pazarlamasını etkileyen makro ve mikro çevre faktörleri anlatılmıştır. Dördüncü bölümde, konut pazarlamasında bilginin, araştırmanın önemine değinilerek pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi üzerinde durulmuştur.
Besinci bölümde konut pazarlamasında ürün, fiyat, tanıtım ve dağıtım stratejileri ele alınmaktadır. Altıncı bölümde ise konut pazarlamasında tüketicinin satın alma davranışları incelenmektedir. Yedinci bölümde konut pazarlamasında satış elemanlarının rolü, satış süreci ve müşterilerle ilişkilerin önemi ele alınmıştır.
Müşteri ile yüz yüze gelen ve firmayı temsil eden satış elemanlarının rolü konut satısında çok önemlidir. Bu düşünce ile son bölümde satış konusu, pazarlama bileşenlerinden tanıtım (tutundurma) konusu dışında ayrıca ele alınarak etraflıca incelenmiştir.
Çalışma tüm konut sektörü çalışanları ve ilgi duyan herkese faydalı olacak bir kaynaktır.