Bu eserde, siyasi parti ve liderlerinin politik pazarlama uygulamalarina örnek kabul edilebilen ve gündemi olusturan gelismelerle ilgili olarak tutum ve davranislari yorumlanmaya çalisilmistir. Bunun yani sira seçmenlerin degerlendirmeleri sonucunda siyasi partilerin yeni bakis açilari kazanabilecekleri, hedef seçmen kitlesine yönelik çalismalarda siyasi partilerin mesajlar alabilecekleri beklenmektedir. Eserde ele alinan konularin/olaylarin politik pazarlama konusunda yapilacak daha kapsamli çalismalara yarayabilecek bir takim bilimsel verilere katki saglayacagi ümit edilmektedir.
Gerek siyasi partilerin uygulamalari, gerekse siyasi parti liderinin tutum ve davranislari politik pazarlama biliminin en önemli unsurunu olusturmaktadir. Parti veya liderinin her hareketi, her söylemi seçmenler tarafindan farkli algilanmaktadir. Farkli algilamalari üst üste koyan seçmen, parti veya lider hakkinda bir fikir sahibi olmakta ve sahip oldugu bu fikre göre sandik basina gittigi zaman bir tercihte bulunmaktadir. Bu eserde de üst üste koyulan bilgilerden liderlerin degerlendirilmesi yapilmaya çalisilmistir.