Bu kitapta farklı ülkelerin ana dili öğretim programları; programın temel felsefesi, program geliştirme yaklaşımı, programın ögeleri olan amaç (hedef), içerik, öğreteme-öğrenme süreci ve değerlendirme süreçleri bakımından betimsel bir yaklaşımla incelenmiştir.
Çalışma, dünya genelinde ana dili öğretim programlarına bütüncül bir bakış açısıyla bakmaya olanak sağlaması bakımından işlevsel; ana dili öğretim programlarındaki sorunları, eksiklikleri veye olumlu yönleri göstermesi, karşılaştırmalar yaparak Türkiye'deki ana dili öğretim programlarını ele alması bakımından güncel bir nitelik taşımaktadır. Kitabın Türkçe eğitimi alanındaki akademisyenler, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile birlikte yabancı dil eğitimi ve dil bilim bölümlerindeki uzmanlar ve eğitimde program geliştirme alanında çalışanlar için yararlı olacağı düşünülmektedir.