Bu çalışma ile Türkçe eğitimiyle sınırlı olmak üzere yapılacak değerlendirme uygulamalarına değinerek öğrenme ve öğretme sürecinin verimliliğinde ölçme ve değerlendirmenin önemine ve belirleyiciliğine işaret edilmiştir. Böylece, programdaki ölçme ve değerlendirme yaklaşımı çerçevesinde yeni anlayışların Türkçe eğitimi uygulamalarında yer alması için kapı aralanması amaçlanmıştır.
Bu çalışmada, Türkçe dersi öğrenme ve öğretme uygulamalarının biçimlendirilmesi ve sürece yön verilmesinde önemli işlevlere sahip olan ölçme ve değerlendirme uygulamalarına değinilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin sahip oldukları dilsel, zihinsel ve sosyal becerilerini keşfederek etkili bir şekilde kullanmalarında ölçme ve değerlendirmenin önemine de işaret edilmiştir. Çalışmanın, Türkçe öğretmeni adaylara ve Türkçe öğretimiyle uğraşan eğitimcilere yararlı olacağı düşünülmektedir.