Sınıf yönetimi, eğitim–öğretim sürecinde kullanılabilecek birçok kavram, araç ve tekniğin birlikte işe koşulmasını gerektiren disiplinler arası bir uygulama alanıdır. Elinizdeki kitap, sınıf yönetimine ilişkin kuram ve uygulamayı birleştiren bir formatta hazırlanmış ve okuyucuya sunulmuştur. Bu kaynak, özellikle uygulamanın merkezinde yer alan öğretmenlere birçok kuramsal bilginin yanında, pratik ve kolay uygulanabilir öneriler de sunmaktadır. Sunulan önerilerin, sınıf yönetiminde karşılaşılan tüm sorunları çözemeyeceği açıktır.
Ancak bu önerilerin, öğretmenlerin, sınıfı daha etkili yönetebilmeleri için gerekli olan kişisel ve yönetimsel becerilerinin gelişimine katkı sağlaması beklenmektedir. Kitabın Türkiye'de, sınıf yönetimiyle ilgili kuram ve uygulama arasındaki boşluğun doldurulmasına önemli ölçüde katkı sağlayacağı ümit edilmektedir.