Türk eğitim sistemi, tarihî ve kültürel mirasının getirdiği şartlarla birlikte dünyada yaşanan değişimden bağımsız olarak düşünülemez. Çağın eğitim koşulları ne ise, Türk eğitim sistemi de millî ve manevî değerlerini koruyarak bu değişime ve koşullara uymalıdır. Eğitim kurumları, toplumun sosyal ve kültürel isteklerine cevap verecek demokratik ve katılımcı bir yaklaşımla, işlevsel bir şekilde yeniden yapılanmalıdır.
Bilgi toplumunun eşiğinde olan bir Türkiye için eğitim ortamını belirlemenin ve günün koşulları çerçevesinde yeni yaklaşımları tartışmanın önemli olduğunu düşünüyoruz.
Kitabın amacı, kendi alanlarında uzman kişilerin 21. yüzyılda eğitim anlayışı ve Türk eğitim sistemi hakkındaki görüşlerini ve önerilerini belirleyip açıklamaktır.