İDEAL VERGİ SİSTEMİ TASARIMI VE
II. OPTİMAL VERGİLEME VE İDEAL VERGİ SİSTEMİNİN TEMEL İLKELERİ
13
III. OPTİMAL VERGİLEMEDE DÖRT TEMEL SORU
23
IV. OPTİMAL VERGİLEME AÇISINDAN DÜZ ORANLI VERGİ İLE ARTAN ORANLI VERGİLERİN KARŞILAŞTIRMASI
35
A. Genel Olarak Vergi Tarifeleri
35
B. Artan Oranlı Vergiler ve Eleştirisi
36
VERGİ NE ÜZERİNDEN ALINMALI?:
VERGİ KONUSUNUN SEÇİMİNDE
II. VERGİ NE ÜZERİNDEN ALINMALI?
56
A. “Vergi Gelir Üzerinden Alınmalıdır”: Gelir Vergileri
56
B. “Vergi Servet Üzerinden Alınmalıdır”: Servet Vergileri
63
C. “Vergi Harcamalar Üzerinden Alınmalıdır”: Harcama Vergileri
68
ARZ – YÖNLÜ İKTİSAT TEORİSİ VE HALDUN –
II. ARZ–YÖNLÜ İKTİSAT TEORİSİ
80
III. HALDUN–LAFFER ETKİSİ
84
B. HL Hipotezinin Belirsizlikleri
86
II. VERGİ İNDİRİMLERİNİN ETKİLERİ
94
VERGİ TARİFELERİNDE DEĞİŞİM:
II. GELENEKSEL MALİYE VE ARTAN ORANLI VERGİLER
103
III. VERGİLEMEDE YENİ BİR ANLAYIŞ: DÜZ ORANLI VERGİLEME
106
IV. DÜZ ORANLI VERGİLER
108
V. ARTAN ORANLI VERGİLERE KARŞI DÜZ ORANLI VERGİLER
114
III. VERGİ REKABETİNİN ARTIŞ NEDENLERİ
126
A. Sermayenin Mobilitesinin Artması
126
B. Emeğin Mobilitesinin Artması
127
C. Vergi Cennetlerinin Ortaya Çıkması
128
IV. VERGİ REKABETİ Mİ? VERGİ UYUMLAŞTIRMASI MI?
131
V. VERGİ REKABETİ: YARARLI MI, ZARARLI MI?
133
ADALETİN SAĞLANMASI AÇISINDAN
NEGATİF GELİR VERGİSİ ÖNERİSİ
III. NEGATİF GELİR VERGİSİ TEORİSİ
138
IV. NEGATİF GELİR VERGİSİNİN AVANTAJLARI
143
V. NEGATİF GELİR VERGİSİNİN DEZAVANTAJLARI
144
Mümkün mü? Uygulanabilir mi?
Gerekli mi, Yoksa Tehlikeli mi?
II. “GLOBAL VERGİ” DÜŞÜNCESİ
149
III. BAŞLICA “GLOBAL VERGİ” ÖNERİLERİ
151
A. Sürdürülebilir Ekosistem ve Çevrenin Korunmasına Yönelik Global Vergi Önerileri
152
B. Finansal İstikrarın Sağlanmasına Yönelik Global Vergi Önerileri
156
C. Dijital İşlemler ve eTicaret Üzerine Konulması Önerilen Global Vergiler
160
D. Demerit Mallar Üzerine Konulması Önerilen Global Vergi Önerileri: Global Günah Vergileri
163
E. Uluslararası Silahsızlanmanın Sağlanmasına Yönelik Global Vergi Önerisi
164
F. Beyin Göçünün Önlenmesine Yönelik Global Vergi Önerisi
164
G. Global Servet Vergisi Önerisi
165
IV. GLOBAL VERGİ ÖNERİLERİNİN KABUL EDİLMESİ VE UYGULANABİLMESİ: BAŞARI ŞARTLARI VE ZORLUKLAR
166
ANAYASAL VERGİ POLİTİKASI
II. VERGİ REFORMU KONUSUNDA BAZI TEMEL SORULAR
178
III. VERGİLEME YETKİSİNİ SINIRLAYACAK BAŞLICA KURALLAR
184
1. Prosedürel Sınırlamalar
184
1.1. Wicksell Önerisi
184
1.3. Vergi Oranlarının Anayasada Düz Oranlı Olarak Belirlenmesi
188
1.4. Vergi Konularının Anayasada Belirlenmesi
189
1.5. Denk Bütçe Uygulanması
190
1.6. İdareler–Arası Mali Paylaşım İlkelerinin Anayasada Belirlenmesi
190
1.7. Vergi Gelirlerinin Kullanım Alanlarının Belirlenmesi: Vergilemede Fayda Yaklaşımı ve Tahsis İlkesi
190
2. Kantitatif Sınırlamalar
192
2.1. Toplam Vergi Yükünün Oransal Olarak Belirlenmesi
192
2.2. Maksimum Vergi Oranının Belirlenmesi
192
VERGİ AYRICALIKLARI VE VERGİ AYRIMCILIĞI
Kamu Tercihi ve Anayasal İktisat Perspektifinden
“Vergi Harcamaları”nın Eleştirisi
II. VERGİ HARCAMALARI
200
III. MALİ EMPRESYONİZM ve MALİ YANILTMA
207
IV. VERGİ HARCAMALARI, RANT KOLLAMA VE YASAL SOYGUN
208
V. OPTİMAL VERGİLEME İLKELERİ AÇISINDAN VERGİ HARCAMALARININ BİR ELEŞTİRİSİ
209
VI. VERGİ HARCAMALARI YOLUYLA HUKUK DEVLETİ ve HUKUKİ GÜVENLİK İLKESİNİN İHLALİ
212
VII. VERGİ AYRIMCILIĞI
214
VIII. KAMU TERCİHİ VE ANAYASAL İKTİSAT PERSPEKTİFİNDEN VERGİ HARCAMALARININ ELEŞTİRİSİ VE ÖNERİLER
215