Konaklama işletmelerinin faaliyet gösterdikleri sektörlerdeki değişme ve gelişmeler insan kaynaklarının önemini daha da arttırmaktadır. Özellikle emek-yoğun işletmelerde değişime uyum sağlayabilmek, değişen isteklere cevap verebilmek, rekabet ortamında hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini sağlamak istihdam edilen insan kaynaklarının nitelikleri ve işletmedeki çalışma süreleri ile doğru orantılıdır.
Konaklama işletmelerinin başarısını belirleyen teme! etken müşteriye sunulan hizmetin kalitesidir. Hizmet kalitesini ön plana çıkaracak olan insan kaynaklarına çeşitli olanakların sağlanması gereklidir.
Konaklama işletmelerinde, işgörenlerin işten ayrılma nedenlerini belirlenmesi, verimliliğin artmasına, hizmet kalitesinin yükselmesine işgücü maliyetlerinin azalmasına neden olurken işletmenin ve işgörenlerin ekonomik kazanç sağlamalarını da olumlu bir şekilde etkileyecektir. Bu nedenle konaklama işletmelerinde işgücü devir hızının azaltılması ve çalışanlara daha iyi çalışma olanaklarının sağlanması işletme ve işgörenler açısından ayrı bir önem taşımaktadır.