CEO & CIO (ERP, DAS, SCM, GIS, CRM Kapsamları ve Karar Destek Sistemleri) Hasan Taşpınar  - Kitap

CEO & CIO

(ERP, DAS, SCM, GIS, CRM Kapsamları ve Karar Destek Sistemleri)

2. Baskı, 
Ocak 2008
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x23.5
Sayfa:
119
Barkod:
9789750006333
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
CEO & CIO kitabı ile amaç, özellikle kamu kurumlarında büyük sorun olan yönetim zaaflarını gidermek, özel ve kamu kurumlarının daha verimli yönetilmesini sağlamaktır. Bu amaçla yöneticilerin sahip olması gereken,niteliksel özellikleri, almaları ve edinmeleri gereken formal ve informal eğitim ve günümüz Bilgi Teknolojilerini, BSS – OSS (Business Support System – Operational Support System) Projeleri ile kurumları nasıl yapılandırılmaları gerektiği anlatılmıştır.
Kitap genel olarak üç bölümden oluşturulmuştur. Birinci bölümde CEO'nun ve CIO'nun kim olduğu gereken özellikleri, ikinci bölümde BSS projelerinin kapsamları ve E–Devlet, E–İmza uygulamaları, üçüncü bölümde ise, bir şirketin tüm bu otomasyon projelerini nasıl bir sistematik içerisinde gerçekleştirileceği açıklanmıştır. Bu içerikteki bir kitap, her bilgi işlemcinin elinde bulundurması gereken bir kaynaktır.
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Teşekkür 
7
Kitabın 1’nci baskısı için yapılan yorumlar 
9
Önsöz 
11
Giriş 
15
I. Bölüm YÖNETİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
1.1. CEO ve CIO Kimdir? 
17
1.2. CEO’nun Niteliği 
19
1.3. CIO’nun Uzmanlığı 
21
1.4. Şirket Organizasyonu ve İnsan Kaynakları Yönetimi 
23
II. Bölüm BSS / OSS’LERİN KAPSAMI
2.1. KKP / ERP (Kurumsal Kaynak Planlama / Enterprise Resource Planning) 
26
2.1.1. Amaç 
26
2.1.2. KKP Gelişim Süreci 
26
2.1.3. Modüllerin İçeriği 
28
2.1.4. KKP Teknik Altyapı Bileşenleri ve Mimari 
30
2.1.5. KKP ile Beklenen Somut Kazanımlar 
30
2.1.6. KKP / ERP Yazılımında Aranması Gereken Özellikler 
31
2.2. Doküman ve Arşiv Yönetim Sistemi (DAS) 
32
2.3. Tedarik Zinciri Yönetimi (Supply Chain Management) 
36
2.4. Coğrafi Bilgi Sistemleri (Geographic Information System) 
38
2.5. Müşteri İlişkileri Yönetimi (Costumer Relationship Management (CRM)) 
42
2.5.1. CRM’in Kapsamı 
4 5
2.6. Call Center (Çağrı Merkezi), Contact Center 
49
2.7. Self Servis Müşteri Hizmetleri 
52
2.8. Karar Destek Sistemleri ve İş Zekası (Decision Support Systems and Business Intelligent) 
61
2.10. e-İş Uygulamaları 
66
2.11. E-İmza (E-Signature), Digital İmza 
67
2.11.1. Elektronik İmzanın Teknik Yapısı 
68
2.12. Risk Yönetimi (Risk Management) 
72
2.12.1. Risk Hesaplama Yöntemleri 
73
2.12.2. Risk Yönetim Süreci ve Önleme Yöntemleri 
74
2.13. Kurumsal Çeviklik (Adaptive Enterprise) 
78
III. Bölüm BSS / OSS PROJELERİNİ GERÇEKLEŞTİRME ADIMLARI
3.1. IT Projelerinin Unsurları 
81
3.2. IT Projeleri Uygulama Metodolojisi 
93
3.2.1. Metodoloji Unsurları 
94
3.3. Proje Hazırlık Süreci 
99
3.4. Veri Aktarımı (Migration) 
101
3.5. Projeler Arası Entegrasyon 
102
3.6 Servis Odaklı Mimari (SOA / Service Oriented Architecture) 
103
3.7. Eğitim Gereksinimleri 
108
3.8. IT Projeleri Başarı Kriterleri 
110
3.9. Proje Uygulama Süreci 
111
3.10. Proje Yönetimi 
112
Sonuç 
113
Yararlanılan Kaynaklar 
115