Türkçe dersi, öğrencilere bugün ve yetişkin olarak gelecekte, dil kullanımı açısından her türlü beklentiye karşılık verebilecek becerileri kazandırmalıdır. Türkçe öğretiminde çağdaş kuramsal yaklaşımların iyi ve doğru uygulanabilmesi için öğretmenlerin yeni, değişik ve gelişmiş bilgilerle; değişik ve gelişmiş yöntemleri uygulaması gerekmektedir.
Bu gelişimi yakalayabilmek için de iyi bir kılavuza ihtiyaç duyulmaktadır. İşte ana dili öğretimindeki yeni gelişmeleri ve yaklaşımları ele alan; Türkçe ve sınıf öğretmenleri, eğitim fakültelerinin bu bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adayları ve bu alanlarda çalışan akademisyenlere yönelik hazırlanan Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, 2005 yılında yayımlanıp 2006 yılında yeniden düzenlenen ve yapılandırmacılık kuramına dayanan yeni öğretim programına uygun olarak okuyucuya sunulmuştur. Kitap ana dili öğretimi alanında çalışan dört ayrı yazarın ortak çalışmasıyla hazırlanmıştır. Toplam 12 bölümden oluşan çalışmada Türkçe öğretiminin tüm yönleri ve etkinlik alanları ele alınmaktadır. Öğretim programında birtakım değişiklikler olsa da ana dili öğretimini kapsayan dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri ile bu becerileri destekleyen dil bilgisi alanındaki bilgi ve teoriler, öğretimin temel unsurları olduğundan bu konular ayrı bölümlerde ele alınmıştır.
Ayrıca dil edinimi ve çocukta dil gelişimi, ana dili eğitiminin tarihî gelişimi, ilk okuma yazma öğretimi gibi konulara değinilmiştir. Dil öğretiminin tüm beceri alanlarının ortak konusu niteliğindeki kelime öğretimi çalışmada ayrı bir bölüm olarak ele alınmaktadır. Son zamanlarda özellikle gündeme gelen ve öğrenci merkezli öğretimin temelini oluşturan proje temelli öğretim gibi alternatif yaklaşımlar ve ölçme değerlendirme de ayrı bölümlerde incelenmektedir. Tüm bu özellikleriyle elinizdeki kitap yeni kuram ve uygulama alanlarını içermekte ve aynı zamanda yeni programa uyum sağlamada bir kılavuz niteliği taşımaktadır.