Kariyer kavramı, bireyin çalışma yaşamı boyunca geldiği pozisyonlar ve bu pozisyonlarda kazandığı yetkinlikler bütünü olarak tanımlanmaktadır. Bu tanımdan yola çıkıldığında, şüphesiz ki hem bireyin hem de örgütlerin kariyer üzerinde etkisinin olduğu görülmektedir. Konuya hangi açıdan bakıldığına bağlı olarak, kariyer bireysel ve örgütsel olmak üzere iki biçimde ele alınabilmektedir. Kitabımızın hem bireysel gelişim hem de bir işletme yönetimi kitabı niteliği iki konuya birden değinilmesi sonucunu getirmiştir.
Yöneticiler, çalışanlarının mentoru-koçu olarak ve kendilerini onların bireysel kariyer gelişimini sorumluluklarının önemli bir parçası olarak görerek, doğrudan bir fark yaratabilirler. Bunu, insan kaynakları yönetimi fonksiyonları olan, insan kaynaklan planlaması, çalışanların işe alınması, ücretlendirme, performansın ölçülmesi, eğitim ve geliştirme ile çalışanlarının kariyer beklentilerini önemseyen bir yapı ve örgüt kültürünün geliştirilmesiyle yapmaları gerekmektedir. Bu nedenle kitabımızda, önce "kariyer kavramı ve kariyer kuramları" açıklanmış, ardından "bireysel gelişim açısından tamamen birey gözünden kariyer" konusuna bakılmış, son olarak da "örgütler açısından, örgütteki çalışanın kariyeri" konusu incelenmiştir.