Muhasebenin de sanayi devrimleriyle birlikte gelişen ve büyüyen işletmelerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde maliyetlerini etkin bir şekilde hesaplamaları ve iyileştirmeleri sonra da stratejik planlama, karar alma ve kontrol aracı olarak sayısal ölçülebilen verilere yöneticiler ihtiyaç duymuşlardır. Günümüzde rekabetçi piyasalarda sürekliliği sağlayabilmek için karar alma, risk yönetimi ve planlama konularında stratejik maliyet ve stratejik yönetim muhasebesi konularında çok önemli gelişmeler kaydedilmiş.
Kitabın aslı hedefi üniversitelerde lisans ve yüksek lisans yapan öğrencilere temel yönetim muhasebesi bilgilerini aktarmak olduğundan stratejik yönetim muhasebesi konularına yer verilmemiş. Bu açıdan kitap dokuz bölümden oluşmaktadır.
(Önsözden)