Gerek ulusal gerekse uluslararası ekonomileri şekillendiren işletmelerin çevreye duyarlı stratejiler uygulayarak hem kendi sosyal sorumluluk anlayışlarını ortaya koymaları hem de yeşil bir dünya isteyen tüketicilerini memnun etmeleri yönünde davranış sergilemeleri gerekmektedir. Bu nedenle işletmeler, bütüncül bir yeşil yönetim anlayışı ile yönetilmeli ve bu yönetim fonksiyonunun içerisinde yer alan yeşil pazarlama anlayışını da hayata geçirmelidirler.
Bu noktadan yola çıkarak, küresel cevre sorunlarını kavramak ve çevreye duyarlı işletmeciliğin ne anlama geldi€ini sorgulamak, küresel bir bakışla yeşil pazarlamanın ne olduğunu araştırmak, aynı zamanda yeşil urun, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerini detaylandırmak, günümüz işletmelerinin uluslararası pazarda tarife dışı teknik engelleri yok etmeleri için de bir gerekliliktir.
Kitapta yeşil pazarlama stratejileri kısmen tekstil sektöründen örnekler verilerek incelenmiştir.