Eğitimin diğer alanlarında olduğu gibi yabancılara Türkçe öğretiminde de ölçme değerlendirme sürecin önemli bir boyutudur. Ölçme değerlendirme çalışmalarının sağlıklı sonuçlar vermesi için standartlara uygun ölçme araçları geliştirilmeli; bu araçlar uygulanmalı ve bunlara yönelik değerlendirmeler yapılmalıdır.
Yabancılara Türkçe öğretimi alanında ölçme değerlendirme standartlarının "Avrupa Dil Portfolyosu"nda yer alan seviyeler ve bu seviyelere ilişkin yeterlilikler olduğu söylenebilir.
Bu kitap söz konusu standartlara, öğrencilerinizin öğrenme ihtiyaçlarına ve Türkçenin dil özelliklerine uygun soru örnekleri sunmaktadır. Kitabın Türkçe öğretim merkezlerinde ders veren hocalara, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenme gayreti içinde olan öğrencilere, araştırmacılara ve "Yabancılara Türkçe Öğretimi" dersini yürüten öğretim elemanlarına faydalı olacağı düşünülmektedir.