Bu araştırma ile Y Kuşağının iş değerlerinin ve kişilik özelliklerinin iş motivasyonları üzerindeki etkisini ortaya koyarak önemli bir katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Batı literatüründe Y Kuşağına ilişkin pek çok çalışma yapılmış. Bu çalışmaların temel ilgi alanlarının Y Kuşağının iş-yaşam dengesi, iş değerleri, yaşam tarzları, organizasyonel özellikleri, iş yaşamıyla ilgili algıları, kariyer seçimleri, ekip çalışması, liderlik ve motivasyon konusuna ilişkin beklentileri üzerine odaklandığı görülmüş. Bu çalışmalar Y Kuşağına ilişkin Batı literatürüne büyük katkı sağlamış. Fakat bu alanda yapılan çalışmalarda, Y Kuşağının iş değerleri ve kişilik özelliklerinin iş motivasyonu üzerinde etkilerinin araştırılmadığı görülmüş. Bu araştırmayla literatürde bu alandaki eksik kalan noktalar tamamlanmaya çalışılmış. Ayrıca ülkemizde Y Kuşağı ile ilgili yapılan çalışma sayısı oldukça kısıtlıdır. Araştırmanın ülkemiz Y Kuşağı literatürüne de katkı sağlayacağı düşünülmekte.
Araştırma sürecinde ilk önce literatür taraması yapılmış, uluslar arası süreli yayınlardan, ulusal ve uluslararası tezlerden, bilimsel kitaplardan, kamu kurum istatistiklerinden, ulusal dergilerden yararlanılmış. Elde edilen veriler çerçevesinde araştırmanın teorik alt yapısı oluşturulmuş. Bu teorik veriler üzerinden ampirik bir araştırma yöntemi olan anket çalışmasıyla araştırmanın uygulama süreci tamamlanmış. Anket hazırlanırken üç farklı ölçekten yararlanılmış: Super'in İş Değerleri Envanteri, Kişilik Ölçeği Beş Büyük Faktör ve Motivasyon Ölçeği. Araştırma Dumlupınar Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Projeleri (BAP) Koordinatörlüğüne proje olarak sunulmuş ve kabul edilmiş.
Bu araştırmanın kapsamında Ankara ili genelinde farklı sektörlerde ve ekonomik faaliyet alanlarında çalışan Y kuşağı mensupları yer almaktadır. Örneklemde hizmet ve sanayi sektöründen 606 kişi yer almış. Elde edilen veriler çeşitli istatistiki analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiş, araştırmanın hipotezleri test edilmiş. Özetle, Y kuşağı mensuplarının sahip oldukları kişilik özelliklerinin ve iş değerlerinin iş motivasyonları üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmış.
(Önsözden)