II. ALTERNATİF UYUŞMAZLIK VE TAHKİM İLİŞKİSİ
18
A. Ulusal (Milli, İç) Tahkim
20
B. Uluslararası (Milletlerarası, Dış) Tahkim
24
C. Ad–Hoc (Amaca Özel, Geçici) Tahkim ve Kurumsal Tahkim
26
D. İhtiyari Tahkim ve Zorunlu Tahkim
27
E. Milletlerarası Ticari Tahkim ve Milletlerarası Yatırım Tahkimi
28
IV. TAHKİMİN TÜRKİYE’DE GELİŞİM SÜRECİ
28
V. ULUSLARARASI TAHKİM KAYNAKLARI
30
VI. EGEMENLİK ÇERÇEVESİNDE ULUSLARARASI TAHKİM
31
VII. YABANCI HAKEM KARARLARI
33
VIII. YARGI FONKSİYONU
34
IX. YABANCI YATIRIMCI VE TAHKİM
35
X. DOĞRUDAN YABANCI YATIRIMLAR
36
XI. ULUSLARARASI YATIRIMLARDA ENDEKSLER
37
XII. HUKUK SİSTEMİNİ ETKİLEYEN EKONOMİK GELİŞMELER
41
A. Serbest Ticaret ve Gelişimi
41
B. Türkiye’de Dış Ticaretin Gelişimi
43
XIII. TAHKİM KURUMU VE TÜRKİYE
45
A. Tahkim Kurumunun Avantajları
45
B. Anayasa ile Tahkim Yolunun Açılması
47
C. Anayasa ve İlgili Kanunlarda Tahkim
51
D. Kamu Hizmetleri ile İlgili İmtiyaz Şartlaşma ve Sözleşmeleri Kavramı
55
E. Yap İşlet Devret Modeli
57
F. AB Üyesi Bazı Ülke Anayasalarında Tahkim
59
G. Uluslararası Tahkim Kurumları
60
ULUSLARARASI TAHKİMDE DAVA YÖNETİMİ
I. ULUSLARARASI TAHKİMDE DAVA SÜRECİ
65
B. Tahkim Yargılamasında Dava Yönetimi
67
II. DAVA YÖNETİMİNDE TARAFLARIN İRADE SERBESTLİĞİ
68
B. Tahkim Yargılamasında Tarafların Belirleyebileceği Yöntemler
70
C.İrade Serbestisinin Sınırlandırılması
72
III. TAHKİM YARGILAMASINDA HAKEMLERİN YETKİSİ
74
IV. ICC TAHKİM KURALLARI VE DAVA YÖNETİMİ
76
A. Tahkim Yargılamasının Yürütülmesi ile İlgili Genel Konular
78
B. Dava Yönetim Konferansı
79
C. Dava Yönetiminde Usuli Araçlar
81
D. Tahkim Yargılamasında Masraf ve Süre
83
E. Etkili Dava Yönetimi (Rehber)
84
V. ICSID TAHKİM KURALLARI VE DAVA YÖNETİMİ
85
VI. PRAG TAHKİM KURALLARI VE DAVA YÖNETİMİ
88
VII. UNCITRAL TAHKİM KURALLARI VE DAVA YÖNETİMİ
90
A. UNCITRAL Tahkim Kuralları ve Model Kanun
90
B. Tahkim Kuralları ve Model Kanun’da Yargılama Süreci
92
ULUSLARARASI TAHKİMDE YARGILAMANIN ETKİNLİĞİ İLE İLGİLİ DÜZENLEMELER
I. ULUSLARARASI TAHKİMDE HAKEM YARGISI
97
II. HIZLANDIRILMIŞ TAHKİM YÖNTEMİ
99
A. Tahkim Kurallarında Hızlandırılmış Tahkim
100
B. Hızlandırılmış Tahkimin Dezavantajları
103
III. ELEKTRONİK TAHKİM YÖNTEMİ
105
A. Elektronik Tahkim Yönteminin Dezavantajları
106
B. E–Arb Düzenlemeleri
108
IV. PARALEL TAHKİM YARGILAMALARINA İLİŞKİN ÖNLEMLER
111
A. Paralel Davaları Engellemek İçin Başvurulan Yöntemler
112
B. Uluslararası Tahkim Kuralları ile Paralel Yargılamaların Önlenmesi
114
V. SULH YOLUYLA ÇÖZÜM YÖNTEMİ
116
VI. ACİL DURUM HAKEMLİĞİ
118
A. Acil Durum Hakemliğinin Oluşturulma Nedenleri
119
B. Acil Durum Hakemliğinin Gelişimi
120
C. Acil Durum Hakem Yargılamasında Karar
122
HIZLANDIRILMIŞ TAHKİM YARGILAMASI
II. HIZLANDIRILMIŞ TAHKİMDE ACİL DURUM HAKEMLİĞİ
129
A. Acil Durum Hakemliği ve Kararlarının Hukuki Durumu
131
B. Acil Durum Hakemliği ve Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
133
C. Acil Durum Hakeminin Kararlarının Uygulanması
134
III. TÜRKİYE’DE HIZLANDIRILMIŞ TAHKİMİ YARGILAMASI
137
IV. ULUSLARARASI TAHKİM KURUMLARINDA HIZLANDIRILMIŞ TAHKİM
139
A. İstanbul Tahkim Merkezi (ISTAC) ve Hızlandırılmış Tahkim
139
B. ISTAC STK’da Hüküm Bulunmayan Durumlar
147
C. Milletlerarası Ticaret Odası (MTO) Tahkimi Açısından Hızlandırılmış Tahkim
159
D. Stockholm Ticaret Odası (SCC) Tahkim Enstitüsü Tahkimi Açısından Hızlandırılmış Tahkim
163
E. AAA (Amerikan Tahkim Örgütü –American Arbitration Association) Uygulaması
167
F. LCIA (The London Court of International Arbitration) Hızlandırılmış Tahkim Usulü
168
G. Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü’nde (WIPO) Hızlandırılmış Tahkim Usulü
171
H. Milletlerarası Spor Tahkim Mahkemesi (CAS) Uygulaması
173
ULUSLARARASI TAHKİM YARGILAMASI
I. DAVA YÖNETİM TEKNİKLERİ
177
A. ICC 2021 Tahkim Kuralları
179
B. ICSID 2022 Tahkim Kuralları
181
II. KISMİ KARAR VERME VE ÖN MESELE YARGILAMALARI
183
III. TAHKİM YARGILAMASINDA ERKEN RET YÖNTEMİ
186
A. Bazı Tahkim Kurumlarında Düzenlemeler
188
B. Erken Ret Prosedürünün Değerlendirilmesi
190
IV. TARAFLAR VE UZMANLAR ARASINDA ANLAŞMA VE SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ
192
V. UYUŞMAZLIKTA UZMAN VEYA UZMAN TANIK YARDIMI
192
A. Taraflarca Atanan Uzman Tanıklar
193
B. Hakem Heyeti Tarafından Atanan Uzman Tanık (Bilirkişi)
195
VI. KARŞI TARAFTAN BELGELERİN İBRAZININ İSTENMESİ
196
A. Belge İbrazı Talebi ve Belgelerin Sunulması İçin Süre Sınırlaması
198
B. Belge ve Belge İbraz Taleplerinin Kapsamının Sınırlandırılması
199
VII. İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI
199
VIII. DOSYA ÜZERİNDEN VAKIA TESPİTİ
201
IX. DİLEKÇE VE BEYANLARIN SAYI VE KAPSAM SINIRLILIĞI
203
A. Dilekçelerin Uzunluk ve Sayı Bakımından Sınırlandırılması
203
B. Tanık ve Uzman Beyanlarına Getirilen Sınırlamalar
205
X. ÖN DURUŞMA DÜZENLENMESİ
206
XI. HAKEMLERİN TARAFLARI ANLAŞMAYA TEŞVİKİ
207
ULUSLARARASI TAHKİMDE ZARARA DAİR ESASLAR
I. ULUSLARARASI TAHKİMDE TAZMİNAT VE ZARARLAR
213
II. TAZMİNATLA İLGİLİ TEMEL PRENSİPLER
218
A. Tam Tazminat (Full Reparation)
218
B. Eski Hale Getirme (Restitution)
223
III. ZARARIN ÖLÇÜLMESİ VE İNDİRİLMESİ
230
IV. ULUSLARARASI TAHKİMDE ESAS VE USULÜN AYRILMASI
235
VI. SÖZLEŞMEDEN KAYNAKLANAN UYUŞMAZLIKLARDA ZARARIN HESAPLANMASI İLE İLGİLİ ESASLAR
244
B. Sözleşmenin Konusuna Özgü Algoritma
247
C. Sözleşeme Dışında Bırakılan Zarar veya Kayıpları Düzenleyen Özel Hükümler
249
VII. İSPAT YÜKÜNDE MEVCUT DELİLLERİN ETKİSİ
250
B. Bilirkişilerin Rolü
256
VIII. ULUSLARARASI TAHKİMDE ZARARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
261
IX. HAKEM KARARLARINDA KARARDA FAİZ VE YARGILAMA GİDERLERİ
267
X. ULUSLARARASI TAHKİMDE ZARARIN HESAPLANMASI PRENSİPLERİ
270
XI. ULUSLARARASI TAHKİMDE ZARARIN HESAPLANMASI YÖNTEMLERİ
272
XII. ULUSLARARASI TAHKİMDE ZARARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
276