Uluslararası pazarların öneminin gün geçtikçe artmasıyla birlikte uluslararası pazarlama da işletmeler için gitgide artan bir biçimde önem kazanmış, tüm dünyada işletmelerin uluslararasılaşma süreci özellikle 1980 yılından sonra hay-li hızlanmıştır. Bu bağlamda uluslararası pazarlamada işletmelerin izleyebileceği stratejiler bir yandan önem kazanırken öte yandan da pazarlama literatüründe bu stratejilerle ilgili yayınlar da hızla çoğalmıştır. Tüm bu gelişmeler, işletmeleri 1980'lerde ve özellikle 1990 sonrasında hızla uluslararası pazarlara yönelen ülkemiz için de büyük bir önem taşımaktadır. Çalışmada uluslararası pazarlamada izlenebilecek stratejiler; standardizasyon, adaptasyon ve karma stratejiler (glokalizasyon) olarak söz konusu yayınlar ışığında ele alınarak incelenmiştir.